beantwoord

Intercity direct rotterdam naar schiphol om 06:57 Waar is die gebleven.

• 12 maart 2018
  • 1 reactie
  • 154 Bekeken

Reputatie 1
Ik lees en ervaar het ook dat de icd niet performt. Rijdt vaker niet dan wel. Waarom rijdt de icd van Rotterdam naar Schiphol om 06:57 vaker niet dan wel. Dit is de enige icd in de morning wanneer je vroeg bent dat je kan zitten. ik zit er al in om 06:50. Maar helaas heel vaak rijdt deze niet. Mogen de mensen uit Rotterdam niet zitten. Geef niet als dat een keuze is, maar wees dan wel zo sportief om niet elke maand wel 400 euro van mijn rekening af te schrijven voor een service die je niet kan en wil verlenen.. Wanneer gaat de ns eens performen. Totaal geen verbetering in 3 jaar. Maak langere treinen. Perron van Schiphol en Rotterdam is lang genoeg. Daarnaast de enige tijd winst behaal je op het traject Rotterdam Schiphol. Focus op dit. Ga niet naar Amsterdam central en niet naar breda, blijkbaar is dat logistiek niet beheersbaar voor de ns. Kijken of het dan wel lukt tussen Rotterdam en Schiphol. De touristen uit breda moeten overstappen, jammer dan. De enige service die de ns dan geeft is dat mensen in breda de baggage afgeven op het station en de ns geeft de baggage weer terug op Schiphol (dit werkt hoor, ga maar eens met de trein mee in Bolivia (zeer service gericht trouwens en rijdt ook op tijd, misschien tip op stage te lopen bij hun). Als dit gebeurd is het ook niet erg dat je moet overstappen. Dit verhoogt ook de veiligheid (geen koffers meer in de trein) en de sfeer in de trein. TE vaak zie ik dat het te belangrijk is dat koffers uit breda een zitplaats nodig hebben. Daarnaast vind ik het niet veilig dat de koffers bij de passagiers staan.
icon

Beste antwoord door Denice NS 12 maart 2018, 11:18

Dag Carol. Welkom op het Serviceforum.

Uiteraard is het erg vervelend als je trein met regelmaat uitvalt 😞 Onlangs zijn er werkzaamheden geweest aan de HSL-lijn. Dit heeft ook invloed gehad op het wel/niet kunnen laten rijden van de Intercity Direct. Ik zie dat de trein vanmorgen inderdaad niet reed. De reden hiervan kan ik helaas niet achterhalen. Kijkend naar bijvoorbeeld vorige week zie ik dat de Intercity Direct van 6.57 uur wel heeft gereden en dat er hooguit een keer sprake was van enkele minuten vertraging. Wanneer de Intercity Direct uitvalt of 15 minuten of meer vertraging heeft kan je een claim indienen voor Geld Terug bij Vertraging.. Aangezien we juist bezig zijn met het verbeteren van de HSL lijn zal het traject niet worden ingekort tot Rotterdam-Schiphol. De Intercity Direct zal op het traject Breda-Amsterdam blijven rijden. Het verlengen van de treinen is niet zomaar mogelijk. Er moet eerst onderzoek worden gedaan of het (logistiek gezien) kan en of het noodzakelijk is. De spits is en blijft een uitdaging en kan een zitplaats ook niet worden gegarandeerd. Tevens zijn onze reizigers in het bezit van een vervoersbewijs en geen plaatsbewijs. Het vervoeren van koffers in de trein is natuurlijk niet verboden maar deze dienen niet de doorgang te belemmeren. Koffers/tassen dienen ook geen zitplaatsen in te nemen. Bagage dient men te plaatsen op de daarvoor bestemde plekken zoals het bagagerek of bijvoorbeeld onder/tussen de stoelen. Wanneer koffers/tassen of andere items de doorgang belemmeren zal het treinpersoneel de reiziger(s) verzoeken zijn/haar bagage te verplaatsen.
Bekijk origineel

1 reactie

Dag Carol. Welkom op het Serviceforum.

Uiteraard is het erg vervelend als je trein met regelmaat uitvalt 😞 Onlangs zijn er werkzaamheden geweest aan de HSL-lijn. Dit heeft ook invloed gehad op het wel/niet kunnen laten rijden van de Intercity Direct. Ik zie dat de trein vanmorgen inderdaad niet reed. De reden hiervan kan ik helaas niet achterhalen. Kijkend naar bijvoorbeeld vorige week zie ik dat de Intercity Direct van 6.57 uur wel heeft gereden en dat er hooguit een keer sprake was van enkele minuten vertraging. Wanneer de Intercity Direct uitvalt of 15 minuten of meer vertraging heeft kan je een claim indienen voor Geld Terug bij Vertraging.. Aangezien we juist bezig zijn met het verbeteren van de HSL lijn zal het traject niet worden ingekort tot Rotterdam-Schiphol. De Intercity Direct zal op het traject Breda-Amsterdam blijven rijden. Het verlengen van de treinen is niet zomaar mogelijk. Er moet eerst onderzoek worden gedaan of het (logistiek gezien) kan en of het noodzakelijk is. De spits is en blijft een uitdaging en kan een zitplaats ook niet worden gegarandeerd. Tevens zijn onze reizigers in het bezit van een vervoersbewijs en geen plaatsbewijs. Het vervoeren van koffers in de trein is natuurlijk niet verboden maar deze dienen niet de doorgang te belemmeren. Koffers/tassen dienen ook geen zitplaatsen in te nemen. Bagage dient men te plaatsen op de daarvoor bestemde plekken zoals het bagagerek of bijvoorbeeld onder/tussen de stoelen. Wanneer koffers/tassen of andere items de doorgang belemmeren zal het treinpersoneel de reiziger(s) verzoeken zijn/haar bagage te verplaatsen.

Reageer