beantwoord

Intercity Direct van Rotterdam Centraal naar Breda om 7:51 valt vaak uit door een defecte trein, wordt dit snel verholpen?

Dit is mijn eerste bericht op de NS community dus vergeef me als ik dit verkeerd plaats. Ik merk de afgelopen maanden dat de ICD naar Breda vaak uitvalt tijdens spitstijden. Ik las in de krant dat het iets met software te maken heeft, is er iets bekend wanneer dit verholpen wordt?
Is het mogelijk om op de NS Reisplanner aan te geven dat er bijvoorbeeld veel problemen zijn op een traject dus dat het beter is om een alternatief te kiezen?
Bij voorkeur rijdt de dienstregeling naar behoren en is bovenstaamde vraag niet nodig.

icon

Beste antwoord door Stijn NS 10 januari 2019, 13:32

Goedemiddag Han1983 en welkom bij de NS Community!

Toevallig is er vandaag in een ander topic ook al gesproken over deze software:

Julian schreef:

De softwareupdate is doorgevoerd, maar dat is het aanpakken van één specifiek probleem. Helaas is daarmee niet in één keer de HSL storingsvrij.
De ICNG zal vanaf eind 2020 stapsgewijs instromen. Vanaf eind 2021 moeten alle ICD treinen met ICNG rijden.

Zoals machinist Julian daar aangeeft zijn er helaas meerdere problemen met de IC Direct die niet allen opgelost worden met een software update. We blijven uiteraard proberen om de IC Direct zo veel mogelijk te verbeteren, maar totdat al het materieel vervangen is door de ICNG treinen is de kans klein dat hij feilloos zal rijden.

Bekijk origineel

3 reacties

Goedemiddag Han1983 en welkom bij de NS Community!

Toevallig is er vandaag in een ander topic ook al gesproken over deze software:
Julian schreef:

De softwareupdate is doorgevoerd, maar dat is het aanpakken van één specifiek probleem. Helaas is daarmee niet in één keer de HSL storingsvrij.
De ICNG zal vanaf eind 2020 stapsgewijs instromen. Vanaf eind 2021 moeten alle ICD treinen met ICNG rijden.

Zoals machinist Julian daar aangeeft zijn er helaas meerdere problemen met de IC Direct die niet allen opgelost worden met een software update. We blijven uiteraard proberen om de IC Direct zo veel mogelijk te verbeteren, maar totdat al het materieel vervangen is door de ICNG treinen is de kans klein dat hij feilloos zal rijden.
Reputatie 6
Badge
Het ging een week of twee redelijk goed met ICD. Afgelopen twee dagen is er weer veel ICD-leed.

Blijft staan dat NS tot de nieuwe, betrouwbare treinen instromen ook via Dordrecht had kunnen blijven rijden. NS wast haar handen altijd in onschuld maar zou het heel makkelijk kunnen oplossen als zij de verschillende belangen wat beter zou afwegen.

Iets met concessie en klantbelang.
Hartelijk dank voor de eerlijke reactie, het zou fijn zijn als de NS duidelijkheid verschaft en bijvoorbeeld aanraadt alternatieve trajecten te nemen. Het gaat mij met name om de betrouwbaarheid en neem op de koop toe dat de reistijd toeneemt met 15-20 min

Reageer