intercity dordrecht den haag hs | NS Community
beantwoord

intercity dordrecht den haag hs

  • 10 March 2022
  • 9 reacties
  • 364 Bekeken

Hi,

In 2021 was er een intercity naar van Dordrecht naar den haag hs en dan kon je vanaf daar overstappen naar den haag centraal maar deze aansluiting is er nu niet meer. Komt deze weer terug?

icon

Beste antwoord door Daniël NS 19 October 2022, 20:50

Bekijk origineel

9 reacties

Badge +3

Ja. Door een tekort aan personeel door corona rijden er tijdelijk minder treinen. Begin april zouden alle treinen weer moeten rijden en is er weer een snelle overstap mogelijk.

Reputatie 4

@Tochjo Carly bedoelt de overstap vanuit de IC op de sprinter naar Den Haag Centaal. Die komt ook met de 5e en 6e IC niet terug. PPM viel dit vorige maand ook op.

 

Ik zou graag van de NS lezen waarom ze deze aansluitingen hebben geschrapt, het is namelijk niet nodig...

Badge +3

Ah, ik zie het. Ik denk dat ik verkeerd gekeken heb in de reisplanner en per ongeluk de verbindingen 's avonds zag.

Reputatie 6

@TochjoCarly bedoelt de overstap vanuit de IC op de sprinter naar Den Haag Centaal. Die komt ook met de 5e en 6e IC niet terug. PPM viel dit vorige maand ook op.

 

Ik zou graag van de NS lezen waarom ze deze aansluitingen hebben geschrapt, het is namelijk niet nodig...

Ik ga voor je op onderzoek uit en kom hier nog op terug!

Zou het kunnen zijn dat de NS de huidige overstaptijd kort genoeg vindt? Volgens mij komt de IC om .11 en .41 aan op Den Haag HS en vertrekt er om .21 en .51 een sprinter naar Den Haag Centraal.

 

Reputatie 7
Badge

Ik heb het idee, dat dit (inderdaad) pas sinds de 10 minuten dienstregeling speelt. Tot die tijd kon je doordeweeks elke kwartier overstappen op HS van/naar CS. De sprinter is verlegd naar 10/20 vanwege het paradepaardje PHS, dus de overstap zou dan nog maar 2x per uur worden geboden. Het zou dan natuurlijk fijn zijn dàt ‘ie ook geboden wordt.

Ik gebruik deze overstap alleen soms in het weekend, dan werkt het volgens mij nog.

Reputatie 4

@Daniël NS. Laat ik dan gelijk een oplossing meegeven waar ze naar kunnen kijken (het andere half uur hetzelfde):

  • De IC's vertrekken om .02, .12, .22 vanuit Rotterdam Centraal (Rtd), aankomst/vertrek op Den Haag HS (Gv) tussen .21/.23, .31/.33, .41/.43. Aankomst om .35, .45, .55 op Leiden Centraal (Ledn).

  • De andere kant op: Ledn V .05, Gv A .17, Gv V .19, Rtd A .38 (en iedere 10 minuten daarna). 

  • Vanaf Rtd vertrekken de sprinters 1 minuut later, zodat deze tussen .21/.23 en .31/.33 op Gv halteren. Deze arriveren op Den Haag Centraal (Gvc) om .26 (spoor 2 of 1) en .36 (spoor 3). 

  • De andere kant op vertrekken deze om .22 (spoor 3) en .34 (spoor 2 of 1), dit geeft overstappen van 4 en 2 minuten te Gv.

  • De IC naar Gvc vertrekt 1 minuut later uit Rtd, halteert tussen .07 en .09 op Gv en komt om .12 aan op Gvc (spoor 1 of 2). 

  • De andere kant op ongewijzigd, vanaf spoor 1 of 2.

Hiermee worden alle plannormen gehaald en zijn de overstappen op Den Haag HS hersteld.

Reputatie 7
Badge +1

In de huidige situatie werkt het WEL maar enkel op de halfuurlijkse Zeelandtreinen. Idem dito weekends.

De andere aansl. is op de ICD vanaf Einhvn via HS en dan vanaf RTdm naar dHg.

 

Reputatie 6

Allereerst, excuses voor het extreem late antwoord. Op een of andere manier is dit topic me veel te lang ontglipt en nu ik het weer zie wil ik het niet onbeantwoord laten. De reden is vrij simpel, maar het heeft helaas geen directe oplossing. Deze aanpassing in de dienstregeling is gekomen om de rest van de dienstregeling beter te laten verlopen. Intern wordt er constant gekeken wat de beste opties zijn om alles beter te laten lopen op het spoor en helaas betekent dit soms dat enkele overstappen komen te vervallen om andere ritten mogelijk te maken. De exacte details van de impact van deze aanpassing heb ik helaas niet. Helaas is nu ook nu, maanden later, deze overstap niet mogelijk. Excuses voor het ongemak.

Reageer