beantwoord

Intercity Dordrecht - Venlo via Leiden

• 26 juni 2019
  • 7 reacties
  • 357 Bekeken

Reputatie 4
  • Reisadviseur*
  • 273 reacties
Om even wat verwarring op te lossen.....rijdt de intercity Dordrecht - Lelystad op zondag nou wel of niet verder naar Venlo? Ik heb een paar weken terug gelezen dat er op zondagen een verlengde intercity rijdt, maar in de Reisplanner staat deze nergens aangegeven. Als Leidenaar die regelmatig in het zuiden komt is deze verbinding ideaal voor mij, maar dan moet ik wel weten of deze rijdt of niet. Anders moet ik namelijk twee keer overstappen om in Limburg te kunnen komen.
icon

Beste antwoord door Julian 26 juni 2019, 02:12

Dat was vanwege werkzaamheden. Voor zover ik kan zien is dat komend weekend niet het geval en rijdt de trein gewoon volgens de reguliere dienstregeling naar Lelystad.
Overigens kan je op dezelfde manier wel eenvoudig naar Limburg, alleen dan heb je één overstap op Amsterdam Zuid.
Bekijk origineel

7 reacties

Dat was vanwege werkzaamheden. Voor zover ik kan zien is dat komend weekend niet het geval en rijdt de trein gewoon volgens de reguliere dienstregeling naar Lelystad.
Overigens kan je op dezelfde manier wel eenvoudig naar Limburg, alleen dan heb je één overstap op Amsterdam Zuid.
Reputatie 4
Handig om te weten. Maar waarom lees ik dan overal dat er sinds februari op zondag intercity's tussen Dordrecht en Venlo rijden via Schiphol? Ik had gehoopt aankomende zondag naar Heerlen te kunnen met alleen een overstap op Eindhoven, waar ik sowiezo graag kom. Anders zou het op Amsterdam Zuid of Utrecht moeten en dat zijn allebei vrij vervelende stations.

Edit: De overstap op Amsterdam Zuid kan natuurlijk ook doorgeschoven worden naar Schiphol. Dat is wel zo fijn!
Reputatie 7
Badge +3
Op verzoek van de reizigersorganisaties zal in de toekomst in de stille uren (avond en zondag?) de 24xx trein uit Leiden vanaf Schiphol door gaan rijden als 35xx naar Utrecht, Eindhoven en Venlo. Dat heeft echter wel als consequentie dat de 24xx die in de stille uren nu tot Duivendrecht rijdt dan wordt ingekort tot Schiphol en dat het gedeelte Schiphol-Duivendrecht komt te vervallen en daar heeft NS bedenkingen bij op de zondag tussen 12 en 20 uur. Het betekent dus sowieso een aanpassing van de dienstregeling op dit traject. Wanneer deze wijziging wordt doorgevoerd en hoe het met de zondagmiddag gaat weet ik niet, dat blijft erg vaag.
Reputatie 7
Badge +3
Nog even verder gezocht op de site van het Locov: de wijziging zal of in september of in december van dit jaar worden doorgevoerd en zal gelden voor de avond en voor de gehele zondag.
Reputatie 4
Een of twee weekends terug was dit al. Overigens dubbelt deze trein op de minuut af tussen S'hol en Ams-Zuid met elkaar en vervalt dan enkel het stukje Zuid-Dvdr, waar elke dag ook al 4 stoppers en nog 2 IC's/uur rijden. Grootste problem lijkt mij eerder overdragen van vertragingen.
Nog merkwaardiger is bij de stremming van de Zuidlijn de treinvoering Utrecht-Bijlmer-verbindingsboog-dan Hilversum-Amersfoort.
Reputatie 7
Badge +3
@bahnrider
Vorig weekend was eenmalig wegens werkzaamheden. Om een soortgelijke reden reden een paar weken geleden de intercity's een weekend lang van Venlo naar Lelystad.

Dat van die twee overblijvende intercity's klopt niet want die twee stoppen niet in Duivendrecht.

Dat van die twee overblijvende intercity's klopt niet want die twee stoppen niet in Duivendrecht.

De IC naar Amersfoort Schothorst stopt ook op Duivendrecht

Reageer