beantwoord

Intercity Gouda - Rotterdam Centraal vertrek 7.37

• 13 December 2016
  • 58 reacties
  • 1713 Bekeken

Toon eerste bericht

58 reacties

Reputatie 3
Michiel haalt z'n info uit de reisinformatieketen. Op z'n site heeft hij bijvoorbeeld de materieelinzet van elke dag, bijvoorbeeld welke trein op die dag met welk materieel reed: http://nsrt.bemined.nl/2017-1/. Als je dit met een scriptje allemaal bijhoudt, kan er allemaal info er uithalen;).
Reputatie 3
Vandaag zit ik ook in deze trein: vanaf Utrecht zijn alle zitplaatsen bezet en als je in Gouda mee wilt mag je blij zijn als je nog een plekje weet te bemachtigen van iemand die net is uitgestapt. Alle balkons staan in ieder geval vol op deze maandagochtend...
Verder is de verdeling van capaciteit over de ochtend raar. Tussen 9 en 11 rijden er langere treinen dan tussen 7 en 8. Terwijl de spitsdrukte vooral tussen 7 en 8 plaatsvindt en na 9 uur flink afneemt.
Informatie komt inderdaad uit de reisinformatie, DVS in combinatie met NS app en een beetje puzzelen. Dat er tussen 9 en 11 te lange treinen rijden hier is omdat deze treinen waarschijnlijk tussen Zwolle en Amersfoort die capaciteit nodig hadden. Men wil liever niet meer in Utrecht afkoppelen vanwege de drukte aldaar, dus die treinen gaan volledig mee naar Rotterdam en worden daar pas afgekoppeld.

Vanmorgen overigens nog altijd een losse ICM-III in trein 614, liep opnieuw vertraging op te Rotterdam Alexander omdat de voorste bak helemaal vol stond en er nogal wat uitstappers zijn op Alexander.
Reputatie 3
Om weer terug te komen bij de topicstarter: Ook vandaag weer mogen ervaren hoe erg de NS de feeling en het vertrouwen van de reiziger kwijt is. Er wordt al meer dan een maand steen en been geklaagd over de 7:37 trein. Helaas is deze nog steeds niet verlengd, maar heeft de NS vandaag wél bedacht dat er nog een stukje vanaf kon! Erg triest dit...

(Gelukkig staan er op Rotterdam altijd nog wat lege stellen van de parkeerplaats te wachten om gecombineerd te worden met deze trein)
Reputatie 1
Ten opzichte van vorige week vrijdag is er niets afgehaald. IC 516 rijdt vanaf Gn met een treinstel. Daar wordt in Zl op ma-do een treinstel bijgeplaatst. Op vrijdag is dit extra treinstel er niet. Dat gaat op vr tot gouda goed. Dus eigenlijk moet dit treinstel ook op vrijdag erbij. Wat mij betreft vanaf Zl ipv vanaf UT, anders mis ik door het combineren mijn on-officieele 2 min overstap op ic 2016 naar gvc
Reputatie 3
Ook in Utrecht stond het gangpad al halfvol vandaag...
Reputatie 1
Ja dat zie ik niet meer, omdat ik dan op weg ben van spoor 8 naar 21
Reputatie 4
Om weer terug te komen bij de topicstarter: Ook vandaag weer mogen ervaren hoe erg de NS de feeling en het vertrouwen van de reiziger kwijt is. Er wordt al meer dan een maand steen en been geklaagd over de 7:37 trein. Helaas is deze nog steeds niet verlengd, maar heeft de NS vandaag wél bedacht dat er nog een stukje vanaf kon! Erg triest dit...

(Gelukkig staan er op Rotterdam altijd nog wat lege stellen van de parkeerplaats te wachten om gecombineerd te worden met deze trein)

Drukte melden, wiskunde 123! Dat is de oplossing voor alle problemen.
https://ariehaasnoot.wordpress.com/2016/12/12/de-ns-druktemelder

Reageer