beantwoord

Intercity Maastricht - Alkmaar

  • 11 december 2016
  • 2 reacties
  • 225 Bekeken

Waarom stopt de intercity Maastricht - Alkmaar niet standaard op Duivendrecht. Dit scheelt in mijn reis een half uur. Nu doet de intercity dit alleen af en toe bij werkzaamheden. Maar het tijdverlies (2 min eerder vertrekken op Utrecht) weegt naar mij idee niet op tegen de tijdwinst die mensen krijgen in deze regio en de overstap in de richting van Almere.
icon

Beste antwoord door Nick8 12 december 2016, 02:59

Waarom stopt de intercity Maastricht - Alkmaar niet standaard op Duivendrecht. Dit scheelt in mijn reis een half uur. Nu doet de intercity dit alleen af en toe bij werkzaamheden. Maar het tijdverlies (2 min eerder vertrekken op Utrecht) weegt naar mij idee niet op tegen de tijdwinst die mensen krijgen in deze regio en de overstap in de richting van Almere.
Waarom stopt die intercity niet in Boxtel, dat zou voor reizigers vanuit die regio ook veel sneller zijn. Of waarom stopt die niet in Geldermalsen, voor diezelfde reden?

Het is gewoon dat NS met de intercity's een keuze moet maken waar ze die laten stoppen. Wat betreft Duivendrecht is dat de overstap ri. Almere al in Utrecht gemaakt kan worden (of anders met de intercity naar Schiphol op Amsterdam Zuid overstappen) en voor de metro kan er met de intercity's Utrecht-Amsterdam al op Amsterdam Amstel op de metro gestapt worden en met de intercity's Utrecht-Schiphol op Amsterdam Bijlmer ArenA en Amsterdam Zuid. Rond Duivendrecht zelf wonen weinig mensen, dus heeft het relatief weinig meerwaarde om er met de intercity te stoppen. Er zullen dan meer mensen nadeel hebben dan er mensen voordeel aan hebben.

Dat de intercity Alkmaar-Maastricht bij werkzaamheden dat soms wel doet heeft ermee te maken dat de intercity's Utrecht-Schiphol dan niet kunnen rijden en er dus voor die vervallen verbinding dan overgestapt moet worden op Duivendrecht en die stop dan wel nodig is. Zolang de intercity's Utrecht-Schiphol wel kunnen rijden, is een stop op Duivendrecht niet nodig.
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Richting Almere kun je in Utrecht overstappen. En voor de metro in Amstel.
Reputatie 2
Waarom stopt de intercity Maastricht - Alkmaar niet standaard op Duivendrecht. Dit scheelt in mijn reis een half uur. Nu doet de intercity dit alleen af en toe bij werkzaamheden. Maar het tijdverlies (2 min eerder vertrekken op Utrecht) weegt naar mij idee niet op tegen de tijdwinst die mensen krijgen in deze regio en de overstap in de richting van Almere.
Waarom stopt die intercity niet in Boxtel, dat zou voor reizigers vanuit die regio ook veel sneller zijn. Of waarom stopt die niet in Geldermalsen, voor diezelfde reden?

Het is gewoon dat NS met de intercity's een keuze moet maken waar ze die laten stoppen. Wat betreft Duivendrecht is dat de overstap ri. Almere al in Utrecht gemaakt kan worden (of anders met de intercity naar Schiphol op Amsterdam Zuid overstappen) en voor de metro kan er met de intercity's Utrecht-Amsterdam al op Amsterdam Amstel op de metro gestapt worden en met de intercity's Utrecht-Schiphol op Amsterdam Bijlmer ArenA en Amsterdam Zuid. Rond Duivendrecht zelf wonen weinig mensen, dus heeft het relatief weinig meerwaarde om er met de intercity te stoppen. Er zullen dan meer mensen nadeel hebben dan er mensen voordeel aan hebben.

Dat de intercity Alkmaar-Maastricht bij werkzaamheden dat soms wel doet heeft ermee te maken dat de intercity's Utrecht-Schiphol dan niet kunnen rijden en er dus voor die vervallen verbinding dan overgestapt moet worden op Duivendrecht en die stop dan wel nodig is. Zolang de intercity's Utrecht-Schiphol wel kunnen rijden, is een stop op Duivendrecht niet nodig.

Reageer