intercity maastricht binnenbaan amsterdam-utrecht | NS Community
beantwoord

intercity maastricht binnenbaan amsterdam-utrecht

  • 12 January 2022
  • 5 reacties
  • 205 Bekeken

Reputatie 3

Waarom rijd de intercity naar maastricht tegenwoordig op de binnenbaan vanaf amsterdam bijlmer naar utrecht? Tevens wiebelen de virms zo erg op dat stuk spoor dat ik er soms toch nog een stukje wantrouw bij krijg, is het niet handig om het spoor te laten checken of het het gewicht van die treinen wel aan kan? 

icon

Beste antwoord door Martijn. 12 January 2022, 17:22

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7

Geen zorgen, treinen kunnen nog veel meer hebben dan dat we denken. Als machinist rij ik dagelijks over stukken spoor die niet helemaal lekker meer liggen, maar het heeft nog nooit (bij mij) voor problemen gezorgd. 

Badge +3

Voorheen met een VIRM station Utrecht binnen rijden vanuit het zuiden was ook een belevenis, door de wissels.

Een bekertje koffie overleefde dat nog wel, maar reizigers die al eerder opstonden (bagage uit de rekken halen of alvast naar de deuren lopen en zo) zullen regelmatig blauwe plekken opgelopen hebben.

Dus dat gewiebel rond Bijlmer zal niet zorgelijk zijn.

Het wiebelen komt door het ontwerp van de bak met de knik in het midden. 

Reputatie 7
Badge

Vwb het gewicht: er rijden daar goederentreinen over het binnenspoor die heel wat zwaarder zijn dan de langste samenstelling Virm.

Reputatie 2

Dit is bij sommige ritten waar de ICE naar Duitsland bijna gelijk binnen komt in Utrecht Centraal. De ICE vertrekt 4 minuten later uit Amsterdam en neemt dan de buitenste sporen naar Utrecht.

Reageer