beantwoord

Intercity Nijmegen - Schiphol 07:58

• 30 oktober 2019
  • 2 reacties
  • 134 Bekeken

Onlangs is station Nijmegen Centraal een aantal dagen dicht geweest vanwege werkzaamheden. Sindsdien vertrekt de intercity naar Schiphol van 07:58 vanaf spoor 3 i.p.v. spoor 4.

Nu brengt deze op het eerste oog kleine wijziging problemen met zich mee, want de trein vertrekt standaard iedere dag 2 tot 3 minuten te laat richting Arnhem. Normaal gesproken duurt een stop hier 5 minuten, waardoor deze verloren tijd weer ingehaald zou kunnen worden, maar omdat de trein gekoppeld wordt en dit blijkbaar veel tijd moet kosten, blijft de trein zijn vertraging houden als deze langzaam richting Ede-Wageningen waggelt.

Eenmaal aangekomen in Ede-Wageningen is de vertraging al opgelopen tot 4-5 minuten, waarna de trein zijn weg langzamer dan gebruikelijk voortzet richting Driebergen-Zeist, met hier en daar wat stapvoets rijden, om vervolgens als je pech hebt achter een sprinter terecht te komen.

Daarna vertrekt de trein met 5-7 minuten vertraging vanuit Driebergen richting Utrecht Centraal. Nog even lekker gas geven op het laatste stukje zodat de reiziger tenminste nog wel even zijn of haar overstap weg kan zien rijden, want ja dat schijnt inmiddels onderdeel te zijn van de service van de NS. Vervolgens kan deze reiziger 20 minuten wachten op de volgende trein, ruimschoots vóór de 30 minuten vertraging waarna men recht heeft op restitutie. En dit dagelijks!

Zijn jullie je hier van bewust, en wordt dit op korte termijn weer verholpen? Het begint tamelijk frustrerend te worden namelijk.

Bedankt.

icon

Beste antwoord door Maxime NS 30 oktober 2019, 13:42

Ik zie inderdaad vaak een vertraging tijdens de rit. Dit is dus pas sinds de wijziging van het vertrekspoor? Ik zal er een melding van maken. Ik kan me voorstellen dat het frustrerend is om hierdoor steeds je overstap te moeten missen. Mijn excuses voor het ongemak!

Bekijk origineel

2 reacties

Ik zie inderdaad vaak een vertraging tijdens de rit. Dit is dus pas sinds de wijziging van het vertrekspoor? Ik zal er een melding van maken. Ik kan me voorstellen dat het frustrerend is om hierdoor steeds je overstap te moeten missen. Mijn excuses voor het ongemak!

Graag. Zojuist wederom gebeurt.

Eindelijk een reis die goed leek te gaan, maar richting het einde (Driebergen-Zeist) kregen we toch nog vertraging, en uiteindelijk bleven we ook nog eens even stilstaan voor Utrecht Centraal. Dat is al de vierde keer deze week dat ik halsoverkop naar mijn overstap moet sprinten, om de deuren vervolgens alsnog voor mijn ogen dicht te zien gaan. Het helpt ook niet dat de volgende trein geen kwartier, maar bijna twintig minuten later vertrekt, en er ook nog eens langer over doet vanwege een extra stop.

Dit is niet eens meer frustratie. Ik ben gewoon woedend. En dan heb ik het nog niet eens gehad over de reis in de avond. Want sinds het nieuwe vertrek- en aankomstspoor van deze trein komen we op de terugweg zeker de helft van de tijd ook nog eens te laat. Ikzelf moet dan ook regelmatig een half uur wachten op de volgende bus.

En aan het einde van het jaar krijgen we zeker weer de geweldige, verbeterde punctualiteitcijfers voorgeschoteld. Pure fabricage, op basis van regels die jullie zelf hebben bepaald, waardoor het overgrote deel van de vertragingen die als uitermate storend worden ervaren door de reiziger, niet eens wordt opgenomen of erkend.

Reageer