beantwoord

Intercity Noordholland-Utrecht laten stoppen op Amsterdam Arena in plaats van Amsterdam Amstel

• 3 april 2019
  • 5 reacties
  • 204 Bekeken

Waarom laat NS de Intercities vanuit Noord-Holland (Den Helder, Heerhugowaard, Alkmaar, Enkhuizen) vice versa niet stoppen op station Amsterdam Arena in plaats van Amsterdam Amstel. Het aantal passagiers dat op Amstel in- en uitstapt is te verwaarlozen, en die hebben met de sprinters trouwens een prima verbinding. Op Amsterdam Arena lopen de sprinters momenteel leeg resp. vol omdat dit voor vele reizigers uit Noord-Holland de bestemming resp. opstap is. Stoppen op Amsterdam Amstel voor de metro verbinding Zuidas is met de komst van de Noord-Zuid lijn niet meer nodig omdat deze passagiers allemaal op Amsterdam Centraal overstappen. NS graag omschakelen naar 2019, en doe een enorm groot aantal klanten dit plezier.
icon

Beste antwoord door Jouke NS 3 april 2019, 12:54

Hallo Tegenvoeter en welkom bij de NS Community.

Bij het opstellen van de dienstregeling kijkt NS, naast andere dingen, vooral naar het aantal verwachte reizigers wat van een bepaald station op een traject gebruik gaat maken. Ik ga er dan ook vanuit dat het aantal reizigers op Amsterdam Amstel groot genoeg is om daar te stappen in plaats van op Amsterdam Bijlmer Arena. Voor beide stops zullen voors en tegens zijn. Ik ga je suggestie in elk geval intern doorgeven.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 3
Het aantal in- en uitstappers op station Amsterdam Amstel is enorm groot, zelfs groter dan op Amsterdam Bijlmer ArenA (31.688 om 26.427). Het gaat echt niet om een te verwaarlozen aantal passagiers.

Het gaat dan ook om veel reizigers van Amsterdam Amstel naar Utrecht Centraal. Daar rijdt alleen een trage sprinter. Die kan nooit die tienduizenden reizigers extra aan.

Er werken ook heel veel mensen rondom station Amstel en langs de Wibautstraat/Weesperstraat.

Daarom denk ik niet dat uw idee een optie is. Reizigers vanuit Noord-Holland naar Amsterdam Bijlmer ArenA kunnen op station Amsterdam Amstel overstappen op de metro of de sprinter.
Beter tellen...uitstappen op Amstel om de sprinter naar Arena te pakken moet je natuurlijk eventjes eruit halen...
Badge
Ik vermoed dat de keuze voor het station gemaakt wordt op tellingen/metingen die gedaan worden op basis van het in- en uitcheck punt van de reizigers, hierbij wordt dan niet gezien of mensen met de metro verder reizen maar als mensen met de sprinter verder gaan wordt dit wel geregistreerd.
Hallo Tegenvoeter en welkom bij de NS Community.

Bij het opstellen van de dienstregeling kijkt NS, naast andere dingen, vooral naar het aantal verwachte reizigers wat van een bepaald station op een traject gebruik gaat maken. Ik ga er dan ook vanuit dat het aantal reizigers op Amsterdam Amstel groot genoeg is om daar te stappen in plaats van op Amsterdam Bijlmer Arena. Voor beide stops zullen voors en tegens zijn. Ik ga je suggestie in elk geval intern doorgeven.
Reputatie 3
Beter tellen...uitstappen op Amstel om de sprinter naar Arena te pakken moet je natuurlijk eventjes eruit halen...
Dat gebeurt niet zoveel, minder dan 5000 keer per dag. Heel veel mensen komen met de metro/tram/bus aan en stappen op de trein naar Utrecht Centraal.

Uw idee is niet realistisch.

Reageer