beantwoord

Intercity op Utrecht Zuilen?

• 12 augustus 2018
  • 9 reacties
  • 361 Bekeken

Reputatie 7
Badge +3
Volgens de reisplanner rijden er vandaag op het traject Utrecht - Breukelen geen sprinters, maar stopt de intercity Utrecht - Schiphol op alle tussengelegen stations. Vanaf morgen rijden de sprinters wel weer, en stoppen de intercity's ook nog steeds op alle stations. Klopt dit? Waarom is dit? Er staat niks over werkzaamheden op dit traject.
icon

Beste antwoord door Tochjo 12 augustus 2018, 12:01

Door geplande werkzaamheden op Utrecht-Ede rijden de sprinters Veenendaal-Breukelen de komende weken niet. De intercity Schiphol-Utrecht, die normaal doorrijdt naar Nijmegen maar dat door voornoemde geplande werkzaamheden de komende weken niet doet, vervangt deze sprinter op Breukelen-Utrecht.
Bekijk origineel

9 reacties

Badge +3
Door geplande werkzaamheden op Utrecht-Ede rijden de sprinters Veenendaal-Breukelen de komende weken niet. De intercity Schiphol-Utrecht, die normaal doorrijdt naar Nijmegen maar dat door voornoemde geplande werkzaamheden de komende weken niet doet, vervangt deze sprinter op Breukelen-Utrecht.
Reputatie 7
Badge +3
Lekker gecommuniceerd dan weer 😞 Maar volgens de planner rijden er vanaf morgen zowel sprinters als intercity's. Klopt dat dan wel?
Badge +3
Ja, de serie 7400 rijdt Ut-Bkl-Asd en de serie 3100 stopt in plaats van de 7300 op Ut-Bkl. Vier keer per uur stoppende treinen Ut-Bkl dus.
Reputatie 7
Badge +3
Ok, handig :)

Maar beste NS, wáárom wordt er nergens iets van zo'n gewijzigde dienstregeling vermeld in de planner of bij de werkzaamheden?
Reputatie 6
Dat is de nieuwe werkwijze van NS. Alleen de planner aanpassen, melden welk trajecten aangepast worden door werkzaamheden en niet communiceren over aanpassingen op andere trajecten dat hier ook aanpassingen zijn.

Mijn zusje dacht even dat dit een permanente wijziging zou zijn van de NS omdat ze vanaf Utrecht Lunetten via Utrecht Cs naar Schiphol een langere reistijd heeft omdat op Utrecht CS de standaard aansluitingen niet meer gehaald worden.
Reputatie 4
Ik begrijp de commotie niet zo. Reizigers tussen Utrecht en Breukelen worden met deze oplossing niet gedupeerd door werkzaamheden verderop. Zolang er geen treinen opgeheven worden hoeft daar niet uitgebreid over te worden geïnformeerd is mijn idee.
Reputatie 7
Badge +3
En ik begrijp niet dat NS niet begrijpt dat (vaste) reizigers geïnformeerd willen worden over wijzigingen.
Reputatie 7
Badge +3
NS is van mening dat door alleen het tonen op de schermen en in de reisplanner van treinen die wel rijden de reiziger (vooral de incidentele reiziger) duidelijkheid heeft.

Alleen hebben reizigers een andere mening.
Zolang er geen treinen opgeheven worden hoeft daar niet uitgebreid over te worden geïnformeerd is mijn idee.
Vanuit perspectief van de reiziger worden er wel degelijk reismogelijkheden opgeheven. Doordat de intercity op tussengelegen stations gaat stoppen wordt deze onderweg ingehaald door de intercity Enkhuizen - Heerlen en vervalt de overstap op deze trein. Tussen bijvoorbeeld Amsterdam Zuid en Eindhoven gaat het aantal reismogelijkheden hierdoor terug van vier naar twee per uur.

Reageer