Intercity ri Dordrecht | NS Community
beantwoord

Intercity ri Dordrecht

  • 15 September 2022
  • 9 reacties
  • 503 Bekeken

Hi NS, hoe komt het dat de intercity richting dordrecht momenteel niet rijdt? komt die nog terug? Ik ben zo namelijk langer onderweg en niet optijd op bestemming. 

Mvg

icon

Beste antwoord door kevin93w 15 September 2022, 08:34

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 6
Badge +1

Er zijn best veel intercity’s richting Dordrecht, welke bedoel je precies? 

Waarschijnlijk de intercity in de ochtend uit Dordrecht richting Lelystad. Deze vallen sinds deze week structureel uit, ik ervaar dezelfde problemen. Zeker gezien de aansluiting vanuit Dordt sinds de zogenoemde 'tien minuten treinen' al flink verslechterd is en deze aansluiting nu ook is weggenomen... 

@Isitimela

Van die tienminutendienst is weinig meer over. Op de verbinding Dordrecht-Rotterdam-Den Haag-Schiphol/Haarlem zijn we inmiddels terug bij een halfuurdienst.

Er lijkt nu helemaal geen directe IC tussen Schiphol en Den Haag HS (en verder te gaan) en de frequentie is 2x per uur; terwijl er eerst elke 10 minuten (!) een trein reed op dit traject. Vervolgens wachten de IC treinen op Leiden voor overstap op dit traject bijna nooit op elkaar. Dit is toch gewoon onacceptabel voor zo een traject? Het moet toch mogelijk zijn om hier sowieso direct elk half uur te rijden en elk kwartier met overstap? Kan hier met mijn pet niet bij. 

 

Reputatie 7
Badge

Personeelstekort.

Personeelstekort.

Zorg er dan voor dat je het resterende personeel spreidt over het land in plaats van een hele verbinding er de hele dag uit te gooien. Je zou het personeelstekort ook op kunnen lossen door in Brabant 0 treinen te laten rijden, maar dat doet toch ook niemand?

Reputatie 7
Badge +2

Personeelstekort.

Dat verklaart niet dat zelfs nu met halfuursdiensten aansluitingen niet overgenomen worden (binnen de redelijkheid natuurlijk). Voorheen was het argument daarvoor de hoge frequentie, maar die hoge frequentie is er niet meer dus zou je op z'n minst op de aansluiting moeten kunnen rekenen.

Personeelstekort.

Zorg er dan voor dat je het resterende personeel spreidt over het land in plaats van een hele verbinding er de hele dag uit te gooien. Je zou het personeelstekort ook op kunnen lossen door in Brabant 0 treinen te laten rijden, maar dat doet toch ook niemand?

Medewerkers worden al ingezet door het hele land.

Maar je kan niet verwachten dat iemand die in Groningen woont eerst naar Maastricht reist om daar zijn dienst te beginnen. Tevens blijft er dan weinig werktijd over voor deze medewerker aangezien de reistijd gewoon werktijd is.

Er zal op dit moment geaccepteerd moeten worden dat er op veel trajecten minder treinen rijden, wel is het spijtig dat de overstap op Leiden Centraal niet tot stand komt als er minimale vertraging is van 1 van de 2 treinen.  Voorheen was daar een goede PLP die aansluitingen in de gaten hield en contact had met het trienpersoneel omtrent wachten op de aansluitingen.  Maar tijdens de bezuinigingsronde van de NS ca. 1-2 jaar terug zijn er veel PLP's weggesaneerd dus ik weet niet op Leiden nog steeds een PLP heeft.

Bij het treinpersoneel wordt er door het management van de NS vooral gehamerd op “op tijd rijden” maar er moet een nuance gemaakt worden om belangrijke overstappen met minimale vertraging toch te behouden, helaas is die nuance niet gemaakt door het management.

Al moet ik zeggen dat ik zelf veelal meemaakte dat er best wel gekeken werd naar de aansluiting op Leiden door het treinpersoneel, zelf zorgde ik dat ik er veelal wat vroeger aankwam (voor zover dat ging) zodat er wat meer overstap tijd was voor de reizigers.

 

Reputatie 7
Badge +3

Er zal op dit moment geaccepteerd moeten worden dat er op veel trajecten minder treinen rijden, wel is het spijtig dat de overstap op Leiden Centraal niet tot stand komt als er minimale vertraging is van 1 van de 2 treinen.  Voorheen was daar een goede PLP die aansluitingen in de gaten hield en contact had met het trienpersoneel omtrent wachten op de aansluitingen.  Maar tijdens de bezuinigingsronde van de NS ca. 1-2 jaar terug zijn er veel PLP's weggesaneerd dus ik weet niet op Leiden nog steeds een PLP heeft.

Moest even zoeken, maar gezien de recente posts op Instagram loopt degene die jij denk ik bedoelt nog steeds rond op Leiden, alleen momenteel even niet vanwege zijn vakantie. En er staat ook nog een vacature voor open. https://www.werkenbijns.nl/vacatures/servicemedewerker-logistieke-taken-procesleider-perron-leiden-leiden-929903

 

Reageer