beantwoord

Intercity tussen Schiphol en Dordrecht stopt niet meer op Schiedam (ritnummer 2423 en 2425)

• 26 October 2016
  • 5 reacties
  • 494 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Klopt het dat miv de nieuwe dienstregeling de IC vanaf Leiden CS niet meer stopt in Schiedam op het hele en op het halve uur 's ochtends?
De IC van kwart voor en kwart over stoppen wel op Schiedam, maar die kan ik niet meer nemen omdat mijn stoptrein daarvoor uit Voorhout geen aansluiting meer heeft straks op de IC.
Wat me verbaast namelijk is dat alle treinen in de omgekeerde richting op dat tijstip wel op Schiedam stoppen.
Dat betekent dat ik noodgedwongen ben door te reizen naar Rotterdam CS en daarvandaan kun je niet op het "rode" metro-network stappen, wat vanaf Schiedam wel kan.
icon

Beste antwoord door Tamzin 26 October 2016, 10:41

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Dat is tijdelijk omdat de Benelux-treinen nog steeds niet over de HSL kunnen rijden.
Reputatie 6
Badge
Je kan vanaf Schiedam Centrum de Metro naar Beurs nemen en daar overstappen naar Rotterdam Centraal. Dit betekent wel dat je in de spits met de Metro moet richting Beurs, dus ik zou wat muziek opzetten om het te kunnen overleven. Of bedoel je dat niet?
Reputatie 4
Rotterdam Centraal is niet nodig. Een overstap in Leiden en Delft wordt nu nodig. Exacte tijdstip hieronder is slechts een voorbeeld.

Oude situatie:
Voorhout 7:07
Leiden C 7:13
Leiden C 7:20
Schiedam C 7:48

Nieuwe situatie:
Voorhout 7:12
Leiden C 7:19
Leiden C 7:30
Delft 7:49
Delft 7:53
Schiedam C 8:01
Ik moet naar Amsterdam zuid en verbaas mij dat ik heen wel van Schiedam naar zuid ga in 1 x (nieuwe regeling), maar terug ik of in een sprinter via rotterdam moet gaan, of ik moet overstappen in Den Haag HS of Delft.
Met het feit dat er nu 1x per half uur een trein naar Amsterdam gaat, vind ik deze keuzes wel erg opmerkelijk. Ik heb het persoonlijk niet, maar weet dat er veel reizigers in Schiedam overstappen op de rode metro lijn die vanaf die kant komen en dus nu ook over moeten stappen.
Reputatie 4
Badge
Dat is tijdelijk omdat de Benelux-treinen nog steeds niet over de HSL kunnen rijden.

Moet zijn: Dat is tijdelijk omdat de IC Den Haag-Eindhoven tijdelijk is gesplitst in Breda. Om voldoende overstaptijd in Breda te hebben, vertrekt deze trein iets eerder uit Den Haag. Om dat mogelijk te maken slaan de IC 2x per uur Schiedam over en de sprinters 2x per uur Deft Zuid. Waarschijnlijk duurt dit tot april 2017.

Reageer