Inzet langere treinen onmogelijk?

• 20 augustus 2019
  • 36 reacties
  • 1010 Bekeken

Toon eerste bericht

36 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Wat is dan jouw alternatief? Die DDAR nog 20 jaar laten doorrijden? Van wat ik gelezen heb zal er in de drukste treinen daar DDZ worden ingezet. Daarnaast gaat er in de ochtendspits een sneltrein van Harderwijk naar Amersfoort (en in de middag/avondspits de andere kant op) rijden waardoor de sprinter wat ontlast wordt. Ik weet alleen niet met welk materiaal die spitstreinen gaan rijden.
Badge +3
Waarbij wel moet worden opgemerkt dat die nieuwe Sprinters kortere bakken op jacobsdraaistellen hebben dan DDAR. Een SNG (3x4) is ruim 220m lang, zo'n 18m per bak. Een bak van een DDAR is ruim 26m lang.
Reputatie 7
Badge +3
Maar gaan daar dan ook daadwerkelijk zulke lange treinen rijden? Ik heb het idee dat er bijna nergens op maximale lengte gereden wordt, maar ik reis zelden in de spits, so correct me if I'm wrong 🙂
Reputatie 7
Badge +3
Vanochtend reden er al meerdere treinen in de 5600 met 3 SNG stellen (SNG-10)
Badge
Tsja, het gevolg van de beslissing om geen dubbeldekkers meer aan te schaffen.
Nog even en alle perrons zitten aan elkaar vast 😀

Alleen op Dordrecht - Lelystad rijden al dubbeldekkers welke nu niet lang genoeg zijn omdat het station Almere Buiten te kort is voor 12 bakken Virm welke bij een aantal treinen benodigd zijn.

En zoals Momo al aangeeft wordt op de treinserie 5600 inderdaad DDZ op de drukke tijden ingezet en daarbuiten SNG.

Maar dat wist je toch wel ??
Reputatie 7
Badge +3
Maar gaan daar dan ook daadwerkelijk zulke lange treinen rijden? Ik heb het idee dat er bijna nergens op maximale lengte gereden wordt, maar ik reis zelden in de spits, so correct me if I'm wrong :)
Het aantal treinen bij NS dat daadwerkelijk op maximale lengte rijd is erg klein. Zelfs tussen bijv. Utrecht en Eindhoven rijdt het grootste deel van de intercity's met een losse VIRM4 of VIRM6.
Reputatie 7
Badge +3
Maar gaan daar dan ook daadwerkelijk zulke lange treinen rijden? Ik heb het idee dat er bijna nergens op maximale lengte gereden wordt, maar ik reis zelden in de spits, so correct me if I'm wrong :)
Ik heb wel altijd in de spits gereisd en de tijden dat ik reisde was bv de IC Lelystad - Dordrecht en de IC Amsterdam - Vlissingen (in ieder geval tot of vanaf Rotterdam of Roosendaal waar die gespitst dan wel gecombineerd wordt) meestal VIRM10 of VIRM8. In de ochtendspits was de 2225 op veel dagen zelfs VIRM12, die zag ik altijd wegrijden terwijl ik op mijn 2427 wachtte.
Ook in de 6300 in de spits sommige treinen met 3 stellen SNG (10 of 11 bakken).

Ik reisde De Vink - Delft, dus andere trajecten weet ik niet uit eigen ervaring.
Reputatie 4
Als je je treinen niet kunt verlengen omdat de perrons op Almere Buiten of een of ander afgelegen stationnetje in Zeeland te kort zijn, dan kun je of bij ProRail gaan zeuren, of tijd en geld besparen door gewoon door te rijden.
Reputatie 5
Tsja, het gevolg van de beslissing om geen dubbeldekkers meer aan te schaffen.
Nog even en alle perrons zitten aan elkaar vast 😀

Da's handig, dan heb je geen treinen meer nodig. Kunnen de reizigers gewoon het perron aflopen XD
Reputatie 7
Badge +3
Als je je treinen niet kunt verlengen omdat de perrons op Almere Buiten of een of ander afgelegen stationnetje in Zeeland te kort zijn, dan kun je of bij ProRail gaan zeuren, of tijd en geld besparen door gewoon door te rijden.
Treurige reactie.
Reputatie 7
Badge +3
Vandaag dus gedaan, Almere Buiten overgeslagen omdat de trein te lang was voor het perron.
Dan heb je dus reizigers die voor nop staan te wachten.
https://community.ns.nl/dienstregeling-59/overslaan-almere-buiten-60036

Reageer