Is er al wat bekend over de DDZ | NS Community

Is er al wat bekend over de DDZ

  • 7 November 2021
  • 3 reacties
  • 182 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Ik heb vanuit verschillende kringen begrepen dat NS +-18 DDZ treinstellen in dienst gaat brengen vanaf de dag dat dienstregeling 2022 in gaat. Ik heb NS hier echter nog niks over horen zeggen dus ik vraag me af wat er nou precies gaat gebeuren? Er zijn ook mensen die zeggen dat de ILeT niet met de aanpassingen van de treinstellen akkoord gaat..


3 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Wellicht dat je dit topic op Somda in de gaten kunt houden. Daar wordt de actuele stand van zaken regelmatig gedeeld. 

Ja dat forum heb ik bekeken er is al sinds Oktober niks meer op gezet. Ik vraag me alleen af wat de NS hier over te zeggen heeft of de DDZ echt in dienst komt op 12 december of dat ILeT weigert mee te werken want de meningen zijn op dat forum ook wel verdeeld. Duurt nu dan niet veel langer dan een maand nog als ze in dienst komen misschien.

Reputatie 7
Badge +1

Veel actueler dan dat ga je het niet krijgen denk ik. De mensen daar zijn altijd wel redelijk op de hoogte.

 

Het laatste nieuws van Somda is dat het streven is om 12 december een aantal zesdelige stellen weer in de reizigersdienst in te zetten, mits de trillingen weg zijn. (zoals je zelf ook al schreef)

Bovendien is, als ik de berichten op Somda lees, het NS zelf die de stellen uit veiligheidsoverwegingen niet meer inzet. ILT is de instantie die de constructiewijziging moet goedkeuren. En als die goedkeuring er niet is, dan kunnen de treinen niet met een constructiewijziging ingezet worden. Dat heeft niet zo zeer met weigeren mee te werken te maken. Het is in dit geval veiligheid boven alles.

 

Ik hoop iig dat ze snel weer terug komen. Ik vond het persoonlijk altijd hele fijne treinen.

Reageer