beantwoord

Kan de dienstregeling nog worden gewijzigd? (traject Vlissingen-Amsterdam)

• 23 januari 2017
  • 9 reacties
  • 196 Bekeken

Mijn dagelijkse traject is Kruiningen-Breda. Ik moet dus met de trein uit Vlissingen via een overstap in Roosendaal naar Breda. De overstaptijden in Roosendaal (3 minuten) zijn haalbaar als de treinen op tijd rijden en de treinen tegenover elkaar op het zelfde perron stoppen. Dit lukt alleen bijna nooit. Op de heenweg is het de trein uit Vlissingen die bijna altijd een paar minuten te laat is. De overstap naar Breda staat dan wel vaak op hetzelfde perron er tegenover, maar die wacht niet.
Op de terugweg stopt de trein uit Breda op perron B en de trein naar Vlissingen staat op perron A. Dat is een fiks eind lopen. Ik moet stevig doorstappen, soms zelfs hollen. Voor mensen die iets minder goed ter been zijn is het geen haalbare kaart.
Ik ben nu twee weken aan het werk, en heb al 5 keer de overstap gemist. Hoogtepunt was vorige week donderdag, toen er ook nog eens een uitgangscontrole plaatsvond, en de hele inhoud van de trein uit Breda door 1 poortje moest alvorens de wandeling naar perron A te maken. Ik schat dat tweederde van de reizigers de overstap niet heeft kunnen halen.
Kortom: kan de dienstregeling worden gewijzigd met hetzij langere overstaptijd, óf treinen altijd tegenover elkaar op het zelfde perron?
icon

Beste antwoord door Wouter NS 23 januari 2017, 15:38

Hallo hoppm01 en welkom op het serviceforum.

Wat balen dat je je iedere keer moet haasten om je overstap op Roosendaal. Ik snap dat je dit helemaal zat bent.

Ik zal je probleem in een klacht intern doorzetten. Ik kan niet garanderen dat er ook echt een wijziging gaat plaatsvinden in de dienstregeling.
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Er is maar één oplossing op korte termijn en dat is om de trein uit Breda naar Vlissingen te laten rijden in plaats van die uit Rotterdam. Helaas is NS echter nog steeds niet zo ver om dat te erkennen.
Reputatie 6
Badge
Precies. Er is toch nul behoefte voor Hagenezen/Rotterdammers/Dordtenaren om elke dag naar Zeeland te gaan.
Reputatie 7
Badge +3
Voor de richting Dordrecht is er ruim voldoende tijd om vanuit Vlissingen over te stappen in Roosendaal.
Reputatie 2
Blij om te vernemen dat jullie het met mij eens zijn wat betreft de verbinding Zeeuws spoor van en naar Breda
https://forum.ns.nl/off-topic-32/meedenken-forumleden-dienstregeling-2018-30167/index3.html#post199496
Reputatie 6
Ja! Verbind Zeeland rechtstreeks met Breda en verder. Desnoods 1x per uur richting Randstad en 1x per uur Breda. Een grote wens, al jaren. Het ligt zo voor de hand. De overstap in Roosendaal is vanachter de computer perfect, maar in de praktijk ronduit waardeloos en onbetrouwbaar!
Hallo hoppm01 en welkom op het serviceforum.

Wat balen dat je je iedere keer moet haasten om je overstap op Roosendaal. Ik snap dat je dit helemaal zat bent.

Ik zal je probleem in een klacht intern doorzetten. Ik kan niet garanderen dat er ook echt een wijziging gaat plaatsvinden in de dienstregeling.
Reputatie 7
Badge +3
@Wouter NS
Dat doorzetten van een klacht helpt niets, het doorzetten van een verzoek om de dienstregeling te wijzigen zoals hier boven wordt voorgesteld misschien wel.
Sorry Tamzin,

Sorry voor de verwarring. Deze meldingen gaan bij ons via hetzelfde kanaal en komen dan uiteindelijk op de juiste afdeling terecht.
Reputatie 1
Twee keer per maand ga ik in het weekend vanuit Eindhoven naar Vlissingen of andersom. Reisplanner richting Vlissingen vertelt mij dat ik de sprinter moet pakken naar Tilburg (leuke start voor een 2 1/2 uur durende reis), overstappen naar de trein naar Roosendaal, daarna overstappen naar Vlissingen. Zelf kies ik vaak liever voor de intercity naar Den Bosch, zodat ik niet in een Sprinter terecht komt (kost me 4 extra minuten, verwaarloosbaar dus).

In de oude dienstregeling was er een lange overstap bij Roosendaal (ik geloof 14 minuten?) en dat was een mooi rustmomentje waar ik even een kop koffie of een broodje kebab kon halen. Nu is de overstap inderdaad erg kort, uiteraard ook slecht voor de lokale horeca :)

Ik heb de overstap gelukkig nooit gemist, want dat zou me automatisch een uur extra kosten (Ik moet de boot naar Breskens hebben, en die vaart buiten het hoogseizoen slechts eenmaal per uur).

Als ik in Breda direct op de trein naar Vlissingen zou kunnen stappen, zou me dat die overstap schelen en een hoop stress.

Reageer