beantwoord

kan ik nog met de trein reizen?

• 29 mei 2020
  • 8 reacties
  • 298 Bekeken

vanaf 1 juni zijn mondkapjes verplicht, ik heb daar zelf geen probleem mee maar het is of ik nog kan reizen of is het nog steeds bedoeld voor vitale beroepen, ik woon zelf in helmond maar ik werk in eindhoven, auto is te duur qua parkeren en fietsen is geen optie, iemand?

icon

Beste antwoord door loklok8 29 mei 2020, 21:50

Er geldt geen verbod op het reizen met het OV en niemand gaat je ook tegenhouden. Wel wordt er verzocht om alleen noodzakelijke reizen te maken zodat er genoeg ruimte over blijft. Wat een noodzakelijke reis is moet je uiteindelijk zelf beoordelen.

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 6
Badge +1

Er geldt geen verbod op het reizen met het OV en niemand gaat je ook tegenhouden. Wel wordt er verzocht om alleen noodzakelijke reizen te maken zodat er genoeg ruimte over blijft. Wat een noodzakelijke reis is moet je uiteindelijk zelf beoordelen.

Ik reis sowieso alleen omtrent werk, bedankt voor snelle antwoord.

Badge

Woon - werk is een noodzakelijke reis voor jou omdat je geen andere opties hebt, dus ja je mag gewoon met de trein reizen.

Dat we echt reden voor de vitale beroepen was op het moment dat we alleen met de sprinters nog maar doorreden, inmiddels rijden er alweer een flink aantal Intercity's en volgende week rijden we bijna een volledige dienstregeling.  Alleen de speciale spitstreinen rijden nog niet.

Goed dat je je vraag stelt! 

In dit topic, wordt een zelfde vraag gesteld. Mijn collega Rueben noemt hierin drie vragen die je goed kunt hanteren: 

1. Vorm ik met deze reis een onnodig gevaar voor andere reizigers?
  2. Kan deze reis ook op een ander moment gemaakt worden?
  3. Neem ik hiermee onnodig plek in van iemand die wel een essentiële reis zou maken?

Ik zou zeggen bij het laatste punt, als je niet in de spits reist, zou je de reis prima kunnen maken, mits je een mondkapje draagt. Heb je wel een auto? Dan is het wellicht prettiger, ook voor jezelf, om met de auto te gaan. Het is alsnog het advies om niet onnodig te reizen met het openbaar vervoer. Jijzelf kunt het beste beoordelen of jouw reis wel/niet noodzakelijk is. Succes met de afweging!

Dankjewel voor de topic.

Reputatie 5
Badge

Of anders is er ook nog de bus van de BRAVO. Duurt wat langer, maar misschien stopt die wel veel dichter bij je huis of je werkplek zodat de echte tijdsduur weer meevalt.

Of anders is er ook nog de bus van de BRAVO. Duurt wat langer, maar misschien stopt die wel veel dichter bij je huis of je werkplek zodat de echte tijdsduur weer meevalt.

Klopt er rijden bussen hier als je die neem krijg je ook een rondleiding door de wijk een en de stad waar ik woon heeft veel wijken waardoor ik wel tot wel 1 uur onderweg ben wat normaal 6 minuten is.

Reputatie 7
Badge +3

De trein rijdt er 10 minuten op, de bus een vol uur. Daarnaast rijdt Hermes ook de komende tijd nog maar een hele beperkte dienstregeling.

Reageer