beantwoord

kan ik nog naar huis?

• 22 maart 2020
  • 4 reacties
  • 229 Bekeken

Beste NS,

Ik las dat het reizen met de trein alleen nog maar kan indien 'strikt noodzakelijk'. Ik ben momenteel weg van huis, en voor mij is de enige manier op thuiskomen met de trein. Kan ik morgen alsnog met de trein thuiskomen of zit ik hier nu letterlijk vast?

M.v.g. Robyn

icon

Beste antwoord door Loes 22 maart 2020, 12:50

Het reizen met de trein als het strikt noodzakelijk is. Als ik uw verhaal lees, bent u momenteel niet thuis en ik doe een aanname dat u geen dagje uit reis hebt gemaakt. Dan is een rit voor u dus noodzakelijk om thuis te komen. Denk aan de maatregelen als 1,5 meter afstand en kom veilig thuis zou ik zeggen.

Bekijk origineel

4 reacties

Het reizen met de trein als het strikt noodzakelijk is. Als ik uw verhaal lees, bent u momenteel niet thuis en ik doe een aanname dat u geen dagje uit reis hebt gemaakt. Dan is een rit voor u dus noodzakelijk om thuis te komen. Denk aan de maatregelen als 1,5 meter afstand en kom veilig thuis zou ik zeggen.

Hartelijk dank voor het snelle antwoord. Fijne dag toegewenst

Reputatie 5

Volgens mij is het tot nu toe een advies en geen regel. Maar naar huis komen is sowieso een geldige reden.

Het is nog een advies inderdaad, maar met het huidige gedrag van bepaalde groepen zou ik er niet versteld van staan als het een regel wordt.

Ik moet er wel een duidelijke opmerking bij maken. We praten heel veel over de vitale beroepen, maar er zullen ongetwijfeld mensen zijn, die niet thuis kunnen werken en geen vitaal beroep hebben. Ook voor deze reizigers is de trein. Laten we dat even niet vergeten. Een noodzakelijke reis kan veel omvatten, maar recreatie valt daar niet onder.

Reageer