Kerstmarkt Maastricht

• 8 december 2018
  • 11 reacties
  • 485 Bekeken

Reputatie 7
Badge +3
Ook dit jaar is er weer een grote kerstmarkt in Maastricht waarvoor NS goedkope kaartjes verkoopt en ook dit jaar is er op zaterdagen weer het probleem dat NS in de ochtend naar Maastricht minitreintjes inzet. Gevolg: overvolle treinen en mensen die niet mee kunnen.

In de vorige jaren was het steeds hetzelfde liedje en duurde het ook twee weken voor NS door had dat de treinen op zaterdag te klein waren en versterkt moesten worden. Is dat nou laksheid van de Regio Zuid, die kennelijk niets leert en niets regelt?

11 reacties

Ik neem aan dat je de trein van 9.05 uit Amsterdam centraal bedoeld??https://www.rijdendetreinen.nl/treinarchief/2018-12-08/831
Hallo Tamzin, heb je een voorbeeld voor mij?
Dan ga ik dit aankaarten.
DE TREIN VAN 9.05 UIT AMSTERDAM CENTRAAL.

Intercity 831 naar Maastricht op 8 december 2018

Dit is de ritinformatie van Intercity 831 die op 8 december 2018 van Amsterdam Centraal naar Maastricht reed. De grootste vertraging voor deze treinrit was 17 minuten. Deze treinrit werd uitgevoerd door NS. De totale ritduur van deze treinrit was 2 uur, 25 minuten.

Ik neem aan dat de meeste mensen toch zo rond 11 uur half 12 op een kerstmarkt willen zijn om dan met een virm 4 te gaan rijden terwijl er op deze lijn met stations waar gestopt word minimaal met virm 10 (12) gestopt kan worden (dit voorkomt hopenlijk een antwoord over te korte perrons) is misschien wat dom.
Bedankt, ik ga het melden.
Badge +3
Die verantwoordelijkheid voor langere of extra treinen ligt eigenlijk bij de organisatie van (grote) evenementen, die daarvoor dan ook zullen moeten betalen aan NS/Arriva etc.

Maar goed dat het via @Miriam NS ook gemeld kan worden. Of er iets mee gedaan wordt is een tweede natuurlijk.
Badge +3
Tegelijkertijd mag NS de veiligheid van het personeel en de reizigers niet in gevaar brengen. Wanneer redelijkerwijs verwacht kan worden dat er veel extra reizigers komen, dan zal NS de treinlengtes moeten aanpassen.
Reputatie 7
Badge +3
Die verantwoordelijkheid voor langere of extra treinen ligt eigenlijk bij de organisatie van (grote) evenementen, die daarvoor dan ook zullen moeten betalen aan NS/Arriva etc.
Dat geldt wel voor extra treinen maar niet voor het verlengen van treinen. NS dient volgens het concessiecontract gewoon voor voldoende capaciteit te zorgen in treinen van de normale dienstregeling.
Badge +3
Ah, logisch inderdaad.

Dan had de organisatie gewoon moeten melden "Zeg NS/Arriva, wij verwachten × bezoekers per (weekend)dag, zorgen jullie ervoor dat pak 'm beet de helft daarvan met de trein kan komen?"
Reputatie 7
Badge +3
NS verkoopt nota bene zelf kaartjes tegen gereduceerd tarief voor dit evenement dus dan verwacht ik in mijn naïviteit dat er contact geweest is met de organisatie en er ook gesproken is over het te verwachten aantal bezoekers. Maar omdat het nu voor het voor het derde jaar op rij mis gaat op zaterdag ben ik misschien wat te optimistisch.
Reputatie 7
Badge
Ik had 'm even uitgevraagd bij de persoon die hierover gaat, dit is zijn antwoord:

Ik heb toch even zitten kijken naar de uitvoering op 8 december en zie dat alleen trein 831 te klein was uitgevoerd, Virm 4 ipv Virm 6. Deze trein en trein 829 waren de enige solo treinen. Treinen daarvoor en daarna reden met Virm 8 en Virm 12. Ik zie dat met trein 831 problemen waren, ik denk veroorzaakt door de drukte. Dus misschien dat er wel iets aan gedaan was maar dat het met twee treinen mis is gegaan. In ieder geval kan Commercie daar duidelijkheid in geven.

Het heeft (wederom?) de aandacht.

Reageer