beantwoord

Klacht

• 6 november 2017
  • 10 reacties
  • 203 Bekeken

Reputatie 3
Wederom de trein van 06:08 van A’dam CS naar Almere vertraging. We vertrokken 2 minuut te laat. Ter hoogte van Muiderpoort stil gestaan wegens melding spoorloper. Vertraging 5 minuten. Precies de overstaptijd in Almere om de IC naar Groningen te nemen. U kunt het al raden. Trein komt Almere binnen, trein naar Groningen vertrekt. Wederom weer mijn aansluiting niet. Is al 3e keer deze maand. Knap staaltje dienstverlening eeer NS. Kan precies 30 minuten wachten op de volgende IC met daarbij nog een extra overstap in Zwolle. Zelfs op de vroege ochtend hebben jullie eigen dienstregeling en klantenservice niet op orde.
icon

Beste antwoord door Klaas-Jan NS 8 november 2017, 10:13

Ik zie dat we nog niet op jouw topic hebben gereageerd mokum. Excuses hiervoor. Als je naar het mooie Groningen moet reizen doe je dit natuurlijk het liefst volgens planning, dat snap ik heel goed. Ik heb begrip voor je standpunten betreffende het wachten op elkaar, maar dit is niet (meer) toegestaan. Treinpersoneel dient zich aan het 'plan' te houden en dat betekent op tijd vertrekken. Ook als een andere trein met eventuele overstappers een kleine vertraging heeft. In de praktijk zie ik treinen ook nog wel eens wachten, maar dit is meer uitzondering dan regel.

Ons spoornetwerk is erg drukbezet en daarom kiezen we ervoor treinen zo veel mogelijk op tijd te laten rijden. Te Zwolle bijvoorbeeld kan een trein die te laat is best grote gevolgen hebben. Als de IC naar Groningen te laat vertrekt moeten ook de treinen daarna wachten omdat ze niet te snel na elkaar mogen vertrekken. Ik snap dat je hier niet heel veel aan hebt en het leed al geschied is. Hopelijk merk je dat het snel beter gaat, ik heb in ieder geval die van 06.08 (Amsterdam C) even gemeld, want die dient inderdaad op tijd te vertrekken in verband met de overstap in Almere. Terecht dat je hier frustraties over uit.
Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 3
Ter aanvulling, dit maal melding van vermeende spoorloper. Daar kan NS niets aan doen. Maar NS kan wel iets doen aan slechte klantservice en letterlijk hun klanten half uur in de kou laten staan op onaangenaam station. 1 minuut wachten door de aansluitende trein had geen probleem moeten zijn, die wordt altijd na Lelystad ingelopen. Volgens personeel mogen ze onderling niet met elkaar communiceren. Waar hebben we het nog over?
Ik wil geen geld terug bij vertraging maar een dienstregeling die werkt en normaal anticiperen op omstandigheden.
Reputatie 3
Nu, ruim half uur later de IC naar Leeuwarden, die komt met 2 a 3 minuut vertraging binnen.laat ik nou in Zwolle maar 2 minuut overstaptijd hebben voor de IC naar Groningen. Het vooruitzicht dat het nog erger wordt vandaag.
Ik zie dat we nog niet op jouw topic hebben gereageerd mokum. Excuses hiervoor. Als je naar het mooie Groningen moet reizen doe je dit natuurlijk het liefst volgens planning, dat snap ik heel goed. Ik heb begrip voor je standpunten betreffende het wachten op elkaar, maar dit is niet (meer) toegestaan. Treinpersoneel dient zich aan het 'plan' te houden en dat betekent op tijd vertrekken. Ook als een andere trein met eventuele overstappers een kleine vertraging heeft. In de praktijk zie ik treinen ook nog wel eens wachten, maar dit is meer uitzondering dan regel.

Ons spoornetwerk is erg drukbezet en daarom kiezen we ervoor treinen zo veel mogelijk op tijd te laten rijden. Te Zwolle bijvoorbeeld kan een trein die te laat is best grote gevolgen hebben. Als de IC naar Groningen te laat vertrekt moeten ook de treinen daarna wachten omdat ze niet te snel na elkaar mogen vertrekken. Ik snap dat je hier niet heel veel aan hebt en het leed al geschied is. Hopelijk merk je dat het snel beter gaat, ik heb in ieder geval die van 06.08 (Amsterdam C) even gemeld, want die dient inderdaad op tijd te vertrekken in verband met de overstap in Almere. Terecht dat je hier frustraties over uit.
Reputatie 7
Badge
Nu, ruim half uur later de IC naar Leeuwarden, die komt met 2 a 3 minuut vertraging binnen.laat ik nou in Zwolle maar 2 minuut overstaptijd hebben voor de IC naar Groningen. Het vooruitzicht dat het nog erger wordt vandaag.

Had je de intercity naar Groningen nog gehaald...of had je die ook gemist?
Reputatie 6
Badge
Altijd spannend he. Dat vraag ik me nou ook af.
Reputatie 7
Badge
Altijd spannend he. Dat vraag ik me nou ook af.

Ja inderdaad. 🙂 Want dat weten we nu nog steeds niet.
Reputatie 5

Het meest grote standaardantwoord van de NS wat maar mogelijk is. De Intercity naar Groningen had gewoon even moeten wachten te Almere voor overstappers. Tussen Almere en Zwolle kan die 1-2 minuten vertraging er met groot gemak uitgereden worden.

Kap eens met het handhaven van het "op tijd vertrekken". Zorg dat je blije reizigers vervoert, echt niemand boeit die punctualiteit van jullie. Ga overstappen onderling faciliteren en ga niet krenterig wegrijden voor de voeten van anderen.
Amsterdam - Groningen met een uur vertraging is goed voor € 25,50 gtbv. Netto. Zie het van de zonnige kant 🙂
Reputatie 3
De aansluiting in Zwolle naar Groningen heb ik gehaald, omdat deze trein wel heeft gewacht. Dat was heel erg fijn.
Reputatie 3
Aanvullend kan ik opmerken dat het personeel er zelf ook moedeloos van wordt. En die krijgen vaak ook nog de gefrustreerde reizigers over zich heen.
Ik besef heel goed dat we een erg druk spoornetwerk hebben, en dat wordt steeds kwetsbaarder. Maar als een van de eerste treinen die in de ochtend opstart er van de 4 keer al 3 keer vertraagd is en dan geen aansluiting meer halen, vind ik erg veel.

Reageer