beantwoord

klantonvriendelijkheid personeel

• 19 September 2021
  • 13 reacties
  • 303 Bekeken

Reputatie 3

Vanmorgen was het weer zover. Wederom een defecte trein en daarom reed de IC van 08:40 van Amsterdam naar Sittard niet.

Eerstvolgende mogelijkheid 08:54 met extra overstap in Utrecht. Aanwezig personeel op het perron had geen oog voor 3 hoogbejaarde reizigers (slecht ter been) die naar Den Bosch moesten.

Aan het personeel gevraagd of de trein in Utrecht, met 3 minuten overstaptijd op het zelfde perron, op deze mensen wilde wachten?

3 minuten is voor mij i.p. tijd genoeg, mits de trein niet helemaal vooraan op A of achteraan op B staat opgesteld. Maar voor deze reizigers zeer wel mogelijk net te weinig tijd.

Advies was, dat ze maar moesten wachten op de volgende rechtstreekse trein richting Den Bosch. Dat betekent een half uur vertraging.

Als reden gaf het personeel aan, dat zij geen contact met de aansluitende trein kunnen opnemen, daar gaat ProRail over!?

Waar ik me aan stoor is de ongeïnteresseerdheid van het personeel die geen oog voor de reizigers hebben en daarbij, al dan niet terecht, met de vinger naar ProRail wijzen.

Personeel dat in de trein niet meer controleert maar zogenaamde serviceronden loopt.

Vast NS logica.

icon

Beste antwoord door Vareo 19 September 2021, 09:40

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 6

Treinen moeten gewoon op tijd rijden. Een vertraging van een paar minuten brengt de dienstregeling in de war. Dat heeft niks met onvriendelijkheid te maken.

Reputatie 7
Badge +3

Het is te druk op het Nederlandse spoorwegennet om treinen op elkaar te laten wachten. 1 trein wat later vertrekt, kan op verschillende trajecten voor vertraging zorgen. Het lijkt onvriendelijk, maar 3 reizigers die mogelijk een half uur moeten wachten, voorkomt dat er veel meer reizigers met vertraging te maken krijgen. 

Reputatie 7

@mokum De dienstregeling is heel strak gepland. Als het perfect op tijd loopt, past alles exact, maar één storing of vertraging en de gevolgen laten zich snel voelen als een olievlek. Het is te vol met treinen op te weinig spoor in dit land van bijna 18 miljoen inwoners. 

Maar misschien gaat het u meer om de benaderingswijze van personeel richting u? Ontbrekende uitleg waarom er niet gewacht kan worden? Vriendelijke korte uitleg geeft vaak meer begrip dan simpelweg zeggen " kan niet" of naar een andere partij wijzen.

Reputatie 5

Ik herinner me een ander topic, waar de trein wel even kon wachten. :wink:

Reputatie 7
Badge +3

@Tijdvoor 

Er lijkt me wel een verschil tussen een medisch noodgeval en een gemiste aansluiting.

Reputatie 5

@Tijdvoor

Er lijkt me wel een verschil tussen een medisch noodgeval en een gemiste aansluiting.

(Je moet de eerste reacties van jaren terug even overslaan. Begin bij Roelbro..)

Als reden gaf het personeel aan, dat zij geen contact met de aansluitende trein kunnen opnemen, daar gaat ProRail over!?

Hij heeft contact gezocht met de tegemoet komende trein en gevraagd te wachten op station Oirschot, zodat ik weer mee terug kon naar Tilburg!

Dat lijkt mij in tegenspraak.

Reputatie 7
Badge +3

Vooral dat wachten op het imaginaire station Oirschot maakt het verhaal af. :grinning:

Reputatie 7
Badge +3

@iMark 

Oirschot heeft wel degelijk een station, het busstation aan de St Jorisstraat.

Badge

Ik herinner me een ander topic, waar de trein wel even kon wachten. :wink:

Dat was het topic waar jij zelf vraagtekens zette bij het wachten omdat je daarmee veel andere mensen dupeert.  Echter was dit laat op de avond en wellicht de laatste trein op een trajetc met weinig treinen. 

Op Utrecht CS is het natuurlijk totaal iets anders, daar is de infra bijna overbelast qua treinen waardoor elke verlate trein veelal direct andere treinen vertraagd.

De toegevoegde waarde van je verwijzing aan dit topic zie ik derhalve ook totaal niet.

Reputatie 5

@Jeroen Ja, in dat topic geef ik duidelijk aan dat wat mij betreft de treinen op tijd vertrekken. Dat anderen daar anders over denken is prima. 

Vroeg me alleen af hoe het zou eigenlijk zit? Want in dit topic staat dit het volgende.

en in het andere topic:

Hij heeft contact gezocht met de tegemoet komende trein en gevraagd te wachten op station Oirschot, zodat ik weer mee terug kon naar Tilburg!

Reputatie 7
Badge +3

@iMark

Oirschot heeft wel degelijk een station, het busstation aan de St Jorisstraat.

In Oirschot wachten geen treinen op elkaar bij het busstation.

Reputatie 7

Dat Oirschot überhaupt een busstation heeft....

Badge +3

De sprinters Weert - Tilburg Universiteit en andersom vertrekken op dezelfde tijd uit Oisterwijk, dus daar op elkaar wachten (voor 1 overstapper) zou geen probleem moeten zijn.

Off-topic: het ‘busstation’ in Oirschot is overigens niet veel meer dan een halte op een stukje ‘busbaan’ van 100 meter. https://osm.org/go/0E6mWEw3Q-- met een abri en een boel fietsplekken. Kom er wekelijks wel een keer voorbij maar nog nooit een bus ‘zien staan’.

Vroeger was er wel een ‘eindhalte’ (keerlus), een stukje verderop in de St Jorisstraat.

Reageer