beantwoord

Komt de sneltrein Lelystad naar Amsterdam CS terig?

• 18 april 2017
  • 7 reacties
  • 207 Bekeken

Nu slechte dienstregeling en in de ochtend vroeg alleen sprinter die er 15 min langer over doet.
icon

Beste antwoord door Slidestops 18 april 2017, 16:50

Er is geen enkele indicatie dat die terug zal keren. Aankomende December gaan er weer wijzigingen plaatsvinden, maar kan me niet voorstellen dat dit er een van is.
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Er is geen enkele indicatie dat die terug zal keren. Aankomende December gaan er weer wijzigingen plaatsvinden, maar kan me niet voorstellen dat dit er een van is.
Reputatie 7
Badge +3
De bezettingsgraad van deze treinen was tussen Lelystad en Almere buiten de spits zo dramatisch slecht dat de kans op terugkeer me klein lijkt.
Reputatie 6
Badge
Oh, en de trein tussen Vlissingen en Bergen op Zoom dan? Die was nog veel slechter bezet maar rijdt doodleuk nog steeds.
Reputatie 7
Oh, en de trein tussen Vlissingen en Bergen op Zoom dan? Die was nog veel slechter bezet maar rijdt doodleuk nog steeds.
Als volgens de concessie verplicht is dat er 2x per uur een trein stopt op alle stations, kun je daar moeilijk onderuit. Je kunt ook niet overstappen. Dit is voor Lelystad wel. Je pakt een trein richting Schiphol en stapt op Almere over bijvoorbeeld.
Doordeweeks lijkt de drukte vanuit Flevoland vooral richting Schiphol te zitten inderdaad. In het weekend lijkt dit echter anders te zijn, als je in de reisplanner kijkt zijn de intercity's tussen Zwolle en Almere 'druk', waarna ze opeens naar 'rustig' veranderen voor de rest van de rit naar Schiphol en verder, terwijl de aansluitende intercity naar Amsterdam Centraal 'superdruk' meekrijgt.
Van mijn part dan alleen in de ochtend en avondspits. Trouwens de 1e sneltrein uit Almere in de ochtend naar Amsterdams komt leeg uit Lelystad.
Reputatie 7
Badge +3
Extra treinen in de spits is extreem duur omdat je dan ook extra personeel nodig hebt waarvoor je buiten de spits geen emplooi hebt. Vandaar dat NS dat alleen bij hoge uitzondering doet als verlengen van de normale treinen niet meer mogelijk is.

Reageer