Skip to main content
beantwoord

Koploper Deventer-Roosendaal

• May 30, 2025
  • 4 reacties
  • 180 Bekeken

Hallo. Weet iemand waarom er nu soms een icm op Deventer-Roosendaal rijd? Ik heb laatst op elst en Nijmegen een icm gespot die er normaal eigenlijk nooit rijd.

Dankjewel alvast 

Beste antwoord door Tomas

Voor zover ik zie rijdt er morgen en zondag 1 omloop ICM in die serie. Zie ook geen melding dat het afwijkt van planning. 

Daadwerkelijke inzet kan nog wel veranderen natuurlijk, dus er geldt de spreekwoordelijke garantie tot de eerstvolgende dwarsligger. 

4 reacties

• May 30, 2025

Dat zal wel vanwege werkzaamheden zijn, mogelijk dat sommige treinen 's-ochtends van andere opstelterreinen afkomstig zijn en dat het makkelijker was materieel te pakken wat daar al aanwezig was dan het normale DDZ materieel over te brengen naar deze locaties voor deze periode.

• Auteur
  • Op het juiste spoor
  • May 30, 2025

Dat zal wel vanwege werkzaamheden zijn, mogelijk dat sommige treinen 's-ochtends van andere opstelterreinen afkomstig zijn en dat het makkelijker was materieel te pakken wat daar al aanwezig was dan het normale DDZ materieel over te brengen naar deze locaties voor deze periode.

Ah oke! Weet je of er dan nog meer koplopers aankomende tijd hier zullen langskomen? 

Tomas
  • Machinist NS
  • Antwoord
  • May 30, 2025

Voor zover ik zie rijdt er morgen en zondag 1 omloop ICM in die serie. Zie ook geen melding dat het afwijkt van planning. 

Daadwerkelijke inzet kan nog wel veranderen natuurlijk, dus er geldt de spreekwoordelijke garantie tot de eerstvolgende dwarsligger. 

JurgenH
Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper**
  • May 30, 2025

Ook als er geen werkzaamheden zijn rijdt er heel sporadisch wel eens een koploper mee in de 3600. Meestal wordt ie vrij snel (na één of twee slagen) weer uitgewisseld voor een DDZ of VIRM.

Ik heb een aantal keer gezien dat ICM dan wel gepland stond voor de komende dagen, maar dat er later toch een DDZ is gaan rijden.

Nu rijdt ie wel al wat langer rond, wellicht dat het door de werkzaamheden niet zo'n probleem is.

@Tomas, “Garantie tot de eerstvolgende dwarsligger”. Die mag van mij op een tegeltje 🤣