beantwoord

Koploper Eindhoven

• 28 maart 2018
  • 8 reacties
  • 241 Bekeken

Elke keer als ik weer een koploper zie staan op het opstelterrein van Eindhoven, vraag ik me af wat deze daar te zoeken heeft. Alle treinen vanuit Ehv rijden niet standaard met ICM, al sinds april 2017 niet meer. Vaste medereizigers op de 1100 zullen kunnen beamen dat wanneer er wéér iets mis is met het materieel, dat er ook geen ICM als vervanging wordt ingezet, er wordt een VIRM uit de tuin gekozen die dan maar tot Bd gaat, doorgaande reizigers moeten dan maar hopen dat de bijsturing iets klaar heeft gezet op Bd richting Rtd, wat een geluk dat ik maar tot Tb hoef. Maar mijn echte vraag: wat heeft die koploper op Eindhoven te zoeken, of komt dit stel juist op deze plek terecht door een eerdere verstoring van de omloop?
icon

Beste antwoord door Erryt NS 28 maart 2018, 21:17

Soms gebeurt het (zoals nu de afgelopen 2 dagen) dat er een defecte ICM niet gerepareerd kan worden in Roosendaal (omdat er geen capaciteit daarvoor is). Hij gaat dan naar Eindhoven waar ze hem wel kunnen repareren. Eenmaal klaar gemeld staat hij dan 2 dagen op reserve in Eindhoven (in dit geval). Puur omdat er geen trein langs komt waar ze hem aanhaken. Uiteindelijk wordt hij leeg (vanmiddag) alsnog afgevoerd terug naar Roosendaal en komt hij morgen weer de dienst in..

Dus er staat er wel is een ICM als de werkplaats in Eindhoven ruimte heeft voor reparatie.
Bekijk origineel

8 reacties

Ik kan er ook niet van slapen, hoe komt die Koploper daar nou ?

Misschien wil die gewoon terug naar de goede oude tijd toen ze nog punctueel heen en weer reed tussen Venlo, Eindhoven en Den Haag.
Het heeft mijn aandacht. Ik heb de vraag uitgezet en hoop jullie vandaag nog een antwoord te kunnen geven.
Badge +3
Haha, vanochtend voor een overgang in Helmond gestaan en komt er een Arriva Flirt voorbij.. kon niet goed zien of hij leeg was eigenlijk.

WTF doet die hier? Maar die zal wel onderweg geweest zijn naar een werkplaats ergens (Fuutlaan of zo?) 😉
Ik wil alvast melden dat de kans erg klein is dat ik dit vandaag nog kan achterhalen. De collega's die ik heb benaderd en waarvan ik de hoop had dat zij mij een antwoord konden geven hebben mij helaas teleurgesteld, maar ze hebben nog niet allemaal gereageerd.
Reputatie 7
Niet gewoon onderhoudalocatie/reparatie in de werkplaats?
Soms gebeurt het (zoals nu de afgelopen 2 dagen) dat er een defecte ICM niet gerepareerd kan worden in Roosendaal (omdat er geen capaciteit daarvoor is). Hij gaat dan naar Eindhoven waar ze hem wel kunnen repareren. Eenmaal klaar gemeld staat hij dan 2 dagen op reserve in Eindhoven (in dit geval). Puur omdat er geen trein langs komt waar ze hem aanhaken. Uiteindelijk wordt hij leeg (vanmiddag) alsnog afgevoerd terug naar Roosendaal en komt hij morgen weer de dienst in..

Dus er staat er wel is een ICM als de werkplaats in Eindhoven ruimte heeft voor reparatie.
Ik vermoed dat het deze trein betreft, afgelopen zondag blijkbaar wat problemen ondervonden en met bijna 40 minuten vertraging in Den Bosch opgeheven (waarschijnlijk is de reisinformatie toen ook overleden want ovtijden doet alsof de trein nog verder is gereden maar dat klopt dus niet): https://www.ovtijden.com/arnu/rl/3644/2018-03-25T13:24:00+0200

Deze trein is toen afgevoerd naar Eindhoven waar deze blijkbaar enkele dagen is blijven slingeren.
Reputatie 3
En ik maar denken dat het over PSV gaat als ik de titel lees ?

Reageer