beantwoord

Krapte treinserie 6300 Den Haag - Haarlem graag DDAR.

Toon eerste bericht

32 reacties

Maar kan dit niet veel beter gewoon intern aangekaart worden? Zijn prima kanalen voor volgens mij.
Reputatie 4
Is er als iets meer bekend over dit onderwerp. Het gemarkeerde antwoord Frank Visser heb ik niet als antwoord geselecteerd, omdat hier uitgegaan wordt van foutieve informatie over materieel. En het dus geen antwoord op de vraag is.
Aangezien de sprinter Rhenen - Uitgeest tegenwoordig standaard met een mix van SLT en SGM rijdt is het blijkbaar niet zo dat al het SLT ingezet wordt op series waarvoor dat echt dwingend noodzakelijk is om de rijtijden te halen. Maar als SGM in de 6300 volgens de NS binnen de norm is, dan zal men ook niet naar alternatieven gaan zoeken. Dan moet je eerst de NS zien te overtuigen dat de praktijk niet in overeenstemming is met de theorie.
Ik vrees dat wij op het moment geen verdere informatie hebben naast de reactie die Frank een paar weken geleden heeft gegeven. Naar aanleiding van de discussie na zijn reactie heb ik wel contact met hem opgezocht, of er daar verder nog een toelichting op gegeven kan worden. Wanneer ik meer weet zal ik dit hier plaatsen.
Reputatie 4
Aangezien de sprinter Rhenen - Uitgeest tegenwoordig standaard met een mix van SLT en SGM rijdt is het blijkbaar niet zo dat al het SLT ingezet wordt op series waarvoor dat echt dwingend noodzakelijk is om de rijtijden te halen. Maar als SGM in de 6300 volgens de NS binnen de norm is, dan zal men ook niet naar alternatieven gaan zoeken. Dan moet je eerst de NS zien te overtuigen dat de praktijk niet in overeenstemming is met de theorie.
Zover ik weet had het in deze treinserie ook niet te maken met rijtijd, maar met extra capaciteit die SLT kan leveren in langere treinsamenstellingen.

Ik vrees dat wij op het moment geen verdere informatie hebben naast de reactie die Frank een paar weken geleden heeft gegeven. Naar aanleiding van de discussie na zijn reactie heb ik wel contact met hem opgezocht, of er daar verder nog een toelichting op gegeven kan worden. Wanneer ik meer weet zal ik dit hier plaatsen.
Dank. Het gaat idd om de nadiscussie en de feiten hierin die zijn toelichting tegenspreken.
Reputatie 3
Bedankt voor al jullie reacties. Ik heb het opnieuw nagevraagd. SGM gaat inderdaad maar 120 km/u.
De 6300 is gepland met SGM en daar wordt dan ook rekening mee gehouden in de planning..
Dat machinisten soms 110 rijden klopt: ze schakelen op naar de maximumsnelheid en laten dan uitlopen. De 6300 is inderdaad niet ruim gepland, het materieeltype maakt daarbij op dit traject niet zoveel uit. SLT zou wel helpen maar die is hard nodig voor andere series (zie bijvoorbeeld discussies elders op dit forum over de bediening van Utrecht Overvecht). De planning voldoet wel aan de plannormen en rijkarakteristieken zoals die in het plansysteem van de spoorsector worden gehanteerd. Wat opvalt is dat de planning onderweg niet altijd wordt gehaald, maar dat uiteindelijk bij de aankomst op de knooppunten de score toch rond de 90% op de 3 minuten punctualiteit is. NS is voortdurend bezig om de dienstregeling te optimaliseren om de punctualiteit te verbeteren. Sinds de start van dienstregeling 2017 wat een compleet herontwerp was zijn al veel wijzigingen doorgevoerd die de punctualiteit hebben verbeterd. In september volgt weer een serie wijzigingen. Er zijn op dit moment geen wijzigingen voorzien in de 6300 maar deze serie heeft mede gezien jullie opmerkingen wel onze aandacht.
Reputatie 7
Bedankt voor de toelichting Frank Visser, heel nuttige informatie.

Reageer