beantwoord

laatste trein Dordrecht - Roosendaal

• 11 oktober 2017
  • 4 reacties
  • 260 Bekeken

Waarom rijdt de laatste trein Amsterdam - Roosendaal op zaterdag als intercity tussen Dordrecht en Roosendaal en niet zoals op woensdag, donderdag, vrijdag en zondag vanaf Dordrecht als stoptrein?
icon

Beste antwoord door Miriam NS 30 oktober 2017, 09:59

Ik heb een terugkoppeling ontvangen. Vanaf de nieuwe dienstregeling 2018 ingaande 10 december aanstaande is de situatie als volgt:

2280 rijdt op zondag/maandag, maandag/dinsdag en dinsdag/woensdag als laatste trein stoppend van Dordrecht naar Roosendaal
2282 rijdt op woensdag/donderdag, donderdag/vrijdag, vrijdag/zaterdag en zaterdag/zondag als laatste trein stoppend op alle stations tussen Dordrecht en Roosendaal
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 2
Het enige verschil t.o.v. van de andere dagen is dat de laatste IC naar Roosendaal op Zaterdag een halfuur later gaat (2282). En waarom de 2280 dan wel overal stopt en de 2282 niet... misschien om het parallel te houden t.o.v. andere dagen?
Hallo johabo2, ik durf niet aan te geven wat hier de reden van is. Ik heb je vraag daarom vorige week al uitgezet bij de juiste afdeling. Het kan even duren voordat er een reactie komt, maar zodra ik meer weet laat ik je dit weten.
Update: Ik ben nog in afwachting van een reactie en hoop in de loop van de week meer te weten.
Ik heb een terugkoppeling ontvangen. Vanaf de nieuwe dienstregeling 2018 ingaande 10 december aanstaande is de situatie als volgt:

2280 rijdt op zondag/maandag, maandag/dinsdag en dinsdag/woensdag als laatste trein stoppend van Dordrecht naar Roosendaal
2282 rijdt op woensdag/donderdag, donderdag/vrijdag, vrijdag/zaterdag en zaterdag/zondag als laatste trein stoppend op alle stations tussen Dordrecht en Roosendaal

Reageer