beantwoord

Laatste trein dordrecht - rotterdam in weekend

• 27 juni 2021
  • 5 reacties
  • 176 Bekeken

Gisteravond laat reisde ik van Gorinchem naar Rotterdam via Dordrecht. Ik zou in Dordt 7 minuten overstap hebben, maar door een kleine vertraging werd dat 3 minuten. Ik moest eigenlijk ook nog een OV-fiets inleveren, dus dat werd een vrij kansloze missie. Ik ging er helemaal vanuit dat er na deze rit van 0.46 uur nog wel een trein naar R'dam zou gaan (ja ik weet het, had ik het eigenlijk eerder moeten checken). Maar ik maak dit ritje al vele jaren en er is altijd nog wel een late intercity rond 1 uur. En voor corona het nachtnet natuurlijk. Nu werd het een lange fietstocht in de nacht.

Weet iemand of de dienstregeling is ingekort op dit traject in de weekenden ? Of zijn er langdurige werkzaamheden (kon ik niet vinden).

Alvast dank voor het antwoord.

Met Vriendelijke Groet ,

Gert-Jan

icon

Beste antwoord door Momo 27 juni 2021, 10:39

Per 14 juni is de dienstregeleing weer bijna op het normale niveau, maar nog niet alle treinen die vanwege Corona afgelopen oktober/november waren geschrapt rijden weer. Er zijn nog enkele forenzen treinen en nachttreinen tbv uitgaangsleven die nog niet rijden. De jaardienstregeling geeft nog een nachtnet  IC aan om 1:39 en 2:39 alleen op vrijdag en zaterdag, en deze rijden nog niet. Eerder dan deze nachtnettreinen is de sprinter van 0:42 de laatste reguliere trein naar Rotterdam vanaf Dordrecht. Wanneer die nachttreinen weer gaan rijden is nog niet door NS aangegeven.

https://www.ns.nl/static/rio/vertrekstaten/ddr1.pdf

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Volgens de dienstregeling is er nog een Intercity om 00.42. Het is inderdaad zaak u  van te voren te vergewissen, zeker bij een laatste trein.

Reputatie 7
Badge +3

Per 14 juni is de dienstregeleing weer bijna op het normale niveau, maar nog niet alle treinen die vanwege Corona afgelopen oktober/november waren geschrapt rijden weer. Er zijn nog enkele forenzen treinen en nachttreinen tbv uitgaangsleven die nog niet rijden. De jaardienstregeling geeft nog een nachtnet  IC aan om 1:39 en 2:39 alleen op vrijdag en zaterdag, en deze rijden nog niet. Eerder dan deze nachtnettreinen is de sprinter van 0:42 de laatste reguliere trein naar Rotterdam vanaf Dordrecht. Wanneer die nachttreinen weer gaan rijden is nog niet door NS aangegeven.

https://www.ns.nl/static/rio/vertrekstaten/ddr1.pdf

Reputatie 6
Badge

Nav uw vraag: de ENIGE en pas vanaf 2-3 dagen tevoren betrouwbare overzicht van wat die dag wel/niet van plan is te rijden is al een jaar of 2-3 enkel en alleen de site of de app! In feit wordt de dienstregeling ala oud spoorboek tegeswoordig elke dag aangepast! Je kan dus niet meer op je oude kennis vertrouwen!

ik dankjullie zeer voor de duidelijke reacties/antwoorden op mijn vraag !!

Reputatie 7
Badge +3

Ik lees zojuist dit:

De NS laat vanaf maandag alle nachttreinen weer rijden. De uitgaanstreinen op de trajecten Amsterdam-Haarlem, Utrecht-Amersfoort, Nijmegen-Utrecht en Rotterdam-Eindhoven-Utrecht werden vanwege de coronamaatregelen lange tijd niet ingezet.

De nachttreinen in de Randstad bleven de afgelopen periode wel gewoon rijden.

De keuze om de uitgaanstreinen weer te laten rijden heeft alles te maken met de versoepelingen van de maatregelingen.

"Er zijn nu ook in de weekenden weer mogelijkheden voor mensen om uit te gaan. Daarom willen we mensen hiermee tegemoetkomen", zegt een woordvoerder.

https://www.nu.nl/facebooklinks/6143557/ns-nachttreinen-rijden-weer-vanaf-vandaag.html

Reageer