beantwoord

laatste trein IC 12690 Dronten-Amsterdam CS zonder reden ingekort op 30 juni

• 28 juni 2019
  • 4 reacties
  • 503 Bekeken

Beste NS en medeforumleden,

Van zaterdag op zondagnacht gaat volgens de standaarddienstregeling normaal om 00:56 een trein van Dronten naar Amsterdam CS. zie: dienstregeling IC 12690.
Om onbekende reden echter aankomend weekend (zaterdag op zondag) niet! de trein rijdt - zonder verdere toelichting op de reisplanner- dan tot Almere Centrum i.p.v. Amsterdam Centraal.
Nu zou je zeggen ok daar is mee te leven als er dan tenminste vervangend vervoer geregeld is, maar ook dit is niet het geval. Reizigers met deze laatste trein worden dus geacht te stranden in Almere en zelf maar uit te zoeken hoe ze nog in Amsterdam komen. De trein die nog wel gaat richting amsterdam gaat vanuit Dronten gaat meer dan een uur eerder en dat is helaas geen optie voor mij. Ik maak me ernstig zorgen hierover want ik ben afhankelijk van deze laatste trein en volgens mij kan het niet de bedoeling zijn dat de NS zonder verdere opgaaf van reden en alternatief vervoer te regelen, afwijkt van de standaarddienstregeling en een laatste trein die volgens de standaarddienstregeling hoort te rijden naar Amsterdam Centraal maar gewoon te annuleren/in te korten tot Almere centrum zonder alternatief. Kan de NS s.v.p. alsnog zorgen dat er een alternatief beschikbaar is?
icon

Beste antwoord door gekke_henkie 28 juni 2019, 12:15

Frequento,

Er zijn dit weekend werkzaamheden tussen Amsterdam Centraal en Weesp. Hier door moet je omreizen via Schiphol of Duivendrecht.

Geen idee waarom er geen alternatief voorzien is voor de laatste IC.

Kan een moderator of andere NS-medewerker dit eens doorgeven?

Bij soortgelijke situaties was er meestal nog iets mogelijk.
Bekijk origineel

4 reacties

Frequento,

Er zijn dit weekend werkzaamheden tussen Amsterdam Centraal en Weesp. Hier door moet je omreizen via Schiphol of Duivendrecht.

Geen idee waarom er geen alternatief voorzien is voor de laatste IC.

Kan een moderator of andere NS-medewerker dit eens doorgeven?

Bij soortgelijke situaties was er meestal nog iets mogelijk.
@Edwin, @Loes, @Slidestops, @moderatoren,

Hier is nog geen reactie van iemand van NS. Hoe zit het met de laatste IC van Zwolle naar Amsterdam Centraal vannacht? Gaan er nog bussen voorzien worden? Of kan de IC doorrijden naar Schiphol i.p.v. Centraal?
Reputatie 7
Badge
Ik heb een lijntje uitgegooid, het wordt gecheckt.
Weet niet of ik nog terugkoppeling krijg (en als dat komt, of ik dat tijdig hier neer kan zetten).
Wat ben je ook een topper, Edwin!

Reageer