beantwoord

laatste trein Schiphol - lelystad

• 13 augustus 2020
  • 6 reacties
  • 280 Bekeken

De laatste trein vanuit Schiphol richting lelystad gaat om 00.00 en bij almere centrum moet je met de bus richting lelystad en dat duurd bijjna een uur, dus je zit bijna 2 uur in de trein op een stukje dat normaal 1 uur duurd! Mijn vraag is gaat die laatste trein ooit normaal rijden of zal dat altijd dat laatste stukje met de bus moeten?

Groetjes

icon

Beste antwoord door Momo 13 augustus 2020, 21:18

Als ik zo kijk betreft dit een reisadvies met de sprinter (1)4691 en is het alleen in de nacht van woensdag op donderdag en donderdag op vrijdag zo dat het laatste stukje met de bus moet. Dat zal denk ik zijn vanwege een vast onderhoudsrooster voor spoorwerkzaamheden. Andere dagen rijdt de trein wel normaal door tot Lelystad.

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Als ik zo kijk betreft dit een reisadvies met de sprinter (1)4691 en is het alleen in de nacht van woensdag op donderdag en donderdag op vrijdag zo dat het laatste stukje met de bus moet. Dat zal denk ik zijn vanwege een vast onderhoudsrooster voor spoorwerkzaamheden. Andere dagen rijdt de trein wel normaal door tot Lelystad.

Goede vraag Jerome1976. 

Ik durf het niet met zekerheid te zeggen, maar wat Momo zegt is wel aannemelijk. Ik ga het voor je checken en laat het je weten als ik meer weet.

Reputatie 7
Badge +3

Misschien weet @Jeroen hier meer van als machinist met standplaats Lelystad.

Badge

Momo, helemaal goed.

Op deze dagen is er een zogenaamd nachtgat, wat inhoudt dat er tussen vooraf bepaalde tijden niet meer gereden mag worden op de Flevolijn en de Hanzelijn.  Dit om in deze nachten benodigd onderhoud te doen aan de infra van het spoor.  Dit is gedurende het hele jaar zo ingepland.

Die nachten rijdt de sprinter niet verder dan Almere Centrum en wordt er vanaf daar een bus ingezet om mensen verder te vervoeren naar Lelystad.

Normaal duurt deze rit via Amsterdam Centraal 1.15 uur en nu inderdaad een stuk langer.

Ja, klopt helemaal! Bedankt voor je reactie @Jeroen 

Weet je zo voldoende, Jerome1976?

Ja ik weet voldoende, dank jullie wel.

Reageer