beantwoord

Langdurig 'defect spoor' R'dam-Breda?

  • 30 januari 2020
  • 59 reacties
  • 1850 Bekeken


Toon eerste bericht

59 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Dan zou ik zeggen, doe dan in de middag die SGM-8 alleen in de 5100 die wel het hele traject reed en de SGM-6 in de 5000. 

Reputatie 7
Badge +3

Denk je eindelijk dat het klaar is met de werkzaamheden in de Willemsspoortunnel liggen na ongeveer een uur of 24 de andere twee sporen (2&3) eruit. Benieuwd hoelang het deze keer gaat duren, maar voorlopig is dat nog onbekend. 

Die werkzaamheden die klaar zijn waren een alleen een noodreparatie. Verder in het jaar worden de sporen dan vervangen en dat betekent weer een wekenlange stremming.

Reputatie 7
Badge +3

Die andere sporen voelden zich zeker achtergesteld, willen ook zo veel aandacht. :smile:

Maar het kan er ook nog wel bij. De bovenleiding bij Breukelen is nog niet hersteld, er is ook nog een wisselstoring bij Weesp. Dan gaat het bij Leiden met de werkzaamheden best goed :grin:

Het wissel bij Houten was vandaag ook weer voor de zoveelste keer defect.

Reputatie 7
Badge +3

Ja klopt, die zag ik ook nog voorbij komen, maar die was op moment van posten net weer gefixed dus die maar even weggelaten. Ik had alleen de actuele storingen vermeld, dat was eigenlijk al erg genoeg.

Reputatie 7
Badge +3

Er wordt nu deze week een provisorische reparatie gedaan. Later in het jaar zal er dan een vernieuwing van het hele spoor plaatsvinden.

Heeft iemand nog (inside) nieuws mbt deze situatie? Heb nog ff op de site van NS en ProRail gekeken maar zie nog geen nieuwe updates

Badge +3

Vond het al vreemd dat er eerder gesproken werd over houten dwarsliggers/spoorbielzen.

Reputatie 6

Inmiddels is er tussen neus en lippen door gezegd dat dit gebeuren nog zeker tot woensdag duurt. Het gaat dus niet om een paar boutjes die even moeten worden vastgedraaid. 

Ik begin me steeds meer af te vragen of de veiligheid op het spoor nog wel is gegarandeerd. 

Reputatie 7
Badge +3

Vond het al vreemd dat er eerder gesproken werd over houten dwarsliggers/spoorbielzen.

Inderdaad, dat viel mij ook al op en gaf dat paar dagen geleden al aan.

Dus de bevestigingsklemmen deugen niet meer omdat reizigers naar het toilet gaan in de trein? Dan moet ProRail zich maar gaan beklagen bij NS die nog treinen hebben die toiletten die op het spoor lozen. Gelukkig wel steeds minder.

Badge +3

Ik begreep dat op woensdag de afrondende werkzaamheden gedaan zouden worden, die voor wat extra hinder gingen zorgen naast de beperkingen van de afgelopen dagen. Maar dat is dus ook alweer ‘vanaf woensdag’ geworden…

Gaat lekker inderdaad, maar onveilig zal het niet zijn want in de avond (na 20:30) en nacht zijn er geen beperkingen, toch?

 

Reputatie 7
Badge

Ik begin me steeds meer af te vragen of de veiligheid op het spoor nog wel is gegarandeerd. 

De veiligheid @wsm is juist gegarandeerd doordat het defect zeer tijdig gekend is en de werkzaamheden nu worden uitgevoerd, nog voordat er een eventueel gevaarlijke situatie kan ontstaan.

Reputatie 6
Badge

De storingsmelding(en) op de NS website/ in de app worden regelmatig/dagelijks ververst. Het lijkt vanaf maandag weer normaal te zijn.

Reputatie 7
Badge +3

Overigens geeft ProRail in een tweet aan:

ProRail heeft vanmiddag een inspectie uitgevoerd in de Rotterdamse Willemsspoortunnel (na afronding reparatie van een van de sporen maandagmiddag). Deze inspectie was voor de zekerheid en heeft geen acute problemen aan het licht gebracht. Excuus voor de hernieuwde overlast.

 

Intussen heeft zich al een volgende storing aangediend, een voorwerp in de bovenleiding bij Almere Poort.    @Jeroen wat heb je er nu weer ingegooid? Jij doet ook alles om een rustige dienst te hebben.… :joy:

Badge

 

Intussen heeft zich al een volgende storing aangediend, een voorwerp in de bovenleiding bij Almere Poort.    @Jeroen wat heb je er nu weer ingegooid? Jij doet ook alles om een rustige dienst te hebben.… :joy:

:joy::rofl:   Sssttttttt

Zie https://nieuws.ns.nl/waarom-er-minder-treinen-rijden-tussen-rotterdam-en-breda/

Reputatie 7
Badge +3

Het herstellen van het spoor vindt volgens ProRail plaats van vandaag woensdag 5 februari tot en met zondag 9 februari. Maar je weet natuurlijk nooit zeker of dat zal uitlopen.  Ik hoop voor iedereen van niet.

Reputatie 7
Badge +3

Het vreemde is dat nog pas een paar jaar geleden de tunnel wekenlang dicht geweest is om de sporen volledig te vernieuwen. Dat roept toch wat vragen op ten aanzien van de kwaliteit van het werk. 

Reputatie 7
Badge

Heel goed dat dit defect tijdig ontdekt is. Juist in een tunnel is veiligheid extreem belangrijk.

 

 

Reputatie 7
Badge +3

Het vreemde is dat destijds het treinverkeer wel twee keer drie weken grotendeels is stilgelegd voor werkzaamheden die kennelijk niet zijn uitgevoerd.

Reputatie 6

Ik blijf me erover verbazen dat men steevast omroept dat de reisplanner een dag vantevoren wordt bijgewerkt. 

Inmiddels is bekend dat dit grapje zeker nog de rest van de week duurt. Tevens is bekend welke treinseries hierdoor getroffen zijn.

Waarom dan niet de reisplanner vast bijwerken voor de rest van de week?

Eenieder, ja zelfs NS, zal het toch met me eens zijn dat het wenselijk is dat deze informatie (a) zo tijdig mogelijk en (b) zo volledig mogelijk beschikbaar is?

Reputatie 7
Badge

zo volledig mogelijk beschikbaar is?

Om zo volledig mogelijk te zijn is het verstandig deze info zo juist mogelijk te bepalen. Om dit telkens één dag van te voren te doen @wsm kan men telkens inspelen op de actuele situatie, ook als deze onverwachts (nog) veranderd.

Reputatie 6

Inderdaad, ik snapte de spoorweglogica niet. Sorry. 

Het zou natuurlijk zo maar kunnen dat de situatie onverwachts veranderd [sic]. Het onveilige spoor zou zichzelf spontaan kunnen repareren, of de aannemer is binnen een halve dag klaar in plaats van op zondag. 

Reputatie 7
Badge

Let op: De vertrektijden van de 5100 serie (Sprinter) oneven treinnummers is tussen Rtd-Ddr 5 minuten later dan normaal de gehele zaterdag 8 febr. 2020.

Reputatie 7
Badge

Inderdaad @wsm , dat zou zomaar kunnen.…

Wonderen gebeuren bijna altijd onverwachts.

 

 

Badge

Het vreemde is dat nog pas een paar jaar geleden de tunnel wekenlang dicht geweest is om de sporen volledig te vernieuwen. Dat roept toch wat vragen op ten aanzien van de kwaliteit van het werk. 


Het gaat er nu om dat de klemmen het spoor niet meer voldoende vast zetten, dus blijkbaar zijn de bevestigingspunten in het beton los gekomen. Klemmen zijn zo te vervangen dus die zullen het ook niet zijn.

Reageer