beantwoord

Langdurig 'defect spoor' R'dam-Breda?

  • 30 januari 2020
  • 59 reacties
  • 1850 Bekeken


Toon eerste bericht

59 reacties

Reputatie 7
Badge

Snap dat je snakt naar enige sensatie, maar die is er niet @wsm 

Je kan moeilijk aan het spoor werken in een enkelsporige tunnel, terwijl ook het treinverkeer gewoon doorrijdt, al is dat met aangepaste snelheid. Dat is echt onmogelijk.

Reputatie 6

Laat ik het zo zeggen: de toestand van het spoor is kennelijk dusdanig dat treinen er met een ‘aanwijzing snelheid begrenzen’ eroverheen sturen geen optie is. 

Dat roept dus de nodige vragen op. 

Reputatie 7
Badge

Die treintjes die daarvoor op hoge snelheid over dat spoor reden zijn kennelijk aan een ramp ontsnapt. Ik vraag me ernstig af of voor die treinen de veiligheid nog wel gegarandeerd was. 

 

Tussen afkeuren en een onveilig spoor zit een groot verschil @wsm . Iets wordt al veel eerder afgekeurd voordat het echt gevaarlijk wordt, gelukkig maar.

Reputatie 7
Badge +3

Het vreemde is dat nog pas een paar jaar geleden de tunnel wekenlang dicht geweest is om de sporen volledig te vernieuwen. Dat roept toch wat vragen op ten aanzien van de kwaliteit van het werk. 


Het gaat er nu om dat de klemmen het spoor niet meer voldoende vast zetten, dus blijkbaar zijn de bevestigingspunten in het beton los gekomen. Klemmen zijn zo te vervangen dus die zullen het ook niet zijn.

Dat doet weinig goeds vermoeden voor de andere sporen. Weer zes weken bijna geen treinen????

Reputatie 6

Heel goed dat dit defect tijdig ontdekt is. Juist in een tunnel is veiligheid extreem belangrijk.

 

 

Volledig mee eens. Eerst rijden de treintjes er vrolijk op volle snelheid op los. Dan komt er een inspectie en moet het spoor terstond volledig buiten dienst omdat het spoor niet meer veilig is. 

Die treintjes die daarvoor op hoge snelheid over dat spoor reden zijn kennelijk aan een ramp ontsnapt. Ik vraag me ernstig af of voor die treinen de veiligheid nog wel gegarandeerd was. 

Badge

Het vreemde is dat nog pas een paar jaar geleden de tunnel wekenlang dicht geweest is om de sporen volledig te vernieuwen. Dat roept toch wat vragen op ten aanzien van de kwaliteit van het werk. 


Het gaat er nu om dat de klemmen het spoor niet meer voldoende vast zetten, dus blijkbaar zijn de bevestigingspunten in het beton los gekomen. Klemmen zijn zo te vervangen dus die zullen het ook niet zijn.

Reputatie 7
Badge

Heel goed dat dit defect tijdig ontdekt is. Juist in een tunnel is veiligheid extreem belangrijk.

 

 

Reputatie 7
Badge +3

Het vreemde is dat nog pas een paar jaar geleden de tunnel wekenlang dicht geweest is om de sporen volledig te vernieuwen. Dat roept toch wat vragen op ten aanzien van de kwaliteit van het werk. 

Zie https://nieuws.ns.nl/waarom-er-minder-treinen-rijden-tussen-rotterdam-en-breda/

Reageer