beantwoord

Lange reistijd in de nieuwe dienstregeling tussen Schagen en Haarlem

• 14 October 2016
  • 3 reacties
  • 219 Bekeken

Reputatie 3
05:51 Schagen Spoor 1 trein NS Intercity richting Nijmegen
06:09 Spoor 5 een overstaptijd van 12 minuten op het zelfde perron aan de overzijde (5 meter lopen)
06:21 Alkmaar 12 minuten overstaptijd Spoor 4 trein NS Sprinter richting Haarlem
Bekijk de details van dit reisdeel. (Trein stopt op elk station)
07:01 Haarlem Spoor 1
In 1997 was de reistijd slechts 45 minuten. Kan deze dienstregeling nu al worden aangepast??
icon

Beste antwoord door Tim van Leeuwen 14 October 2016, 23:06

Kroon.W, jij bent een vroege reiziger en ook nog een trouwe! Ik herken inderdaad dat door de aanpassingen sinds 2015 de reistijden zijn toegenomen. In de spitsuren hebben we een beter aansluiting kunnen realiseren met een reistijd die iets langer is dan in bv. 1997. Mogelijk te overwegen om op een ander moment te reizen?
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 2
Kroon.W, jij bent een vroege reiziger en ook nog een trouwe! Ik herken inderdaad dat door de aanpassingen sinds 2015 de reistijden zijn toegenomen. In de spitsuren hebben we een beter aansluiting kunnen realiseren met een reistijd die iets langer is dan in bv. 1997. Mogelijk te overwegen om op een ander moment te reizen?
Reputatie 3
Ik wil en moet rond 07:00 uur op mijn werk zijn. Ik maak deel uit van de BHV-organisatie en ik reis het liefst buiten de spits om. Omdat het in de spits erg druk kan zijn en ik minder risico loop op uitval van treinen.
Als ik 's morgens vroeg kan beginnen reis ik ook lekker vroeg (voor de avond spits) terug. Hoe sneller de treinen rijden hoe langer ik kan genieten van de middag en avond en kan ik lekker op tijd beginnen met mijn werk.
Met mij zijn er erg veel reizigers die balen van de huidige en zullen balen van de dienstregeling 2017. Wat mij erg verbaast is dat de overstappen de tijd tussen de overstap treinen erg lang is. (12 minuten in Alkmaar op eigenlijk hetzelfde perron.
Nu staat er een trein erg lang stil op station Uitgeest.
In Sloterdijk moet ik 32 trappen omhoog en 32 trappen omlaag en dwars overlopen. Een reiziger met handicap heeft hier moeite mee.
Tot 2015 kon je gelijkvloers overstappen en was er slechts een geringe wachttijd op de volgende trein.
Op de terug weg is het vaak staan in de trein omdat er dan al geen zitplaats meer is.

Ik snap niet dat de NS een snelle intercity trein laat rijden van Hoorn via Alkmaar, Beverwijk, Haarlem naar Schiphol. Daar zullen veel reizigers blij mee zijn en zijn mijn problemen met de NS oplossen.
Reputatie 5
Badge
Van Haarlem is het helaas niet mogelijk om naar Schiphol te rijden. De sporen vanuit Schiphol sluiten alleen aan op de sporen naar Zaandam.

Reageer