beantwoord

Lange stops avond sprinter Utrecht - Hilversum (- Almere)

• 4 februari 2017
  • 3 reacties
  • 214 Bekeken

Mij viel gisteravond op dat de sprinters van Utrecht naar Hilversum serie 14900 (avonduren) heel lang stilstaan (4 minuten volgens dienstregeling) in Hollandsche Rading.. Naast de vermindering in de frequentie Utrecht - Hilversum v.v. ten opzichte van drgl 2016 is de reistijd dus ook significant gegroeid.
Zou deze sprinter versneld kunnen worden? Voor alle treinen eindigend in Hilversum zou volgens mij zowel een later vertrek (8 minuten) uit Utrecht Centraal (met 4 min latere aankomst Hilversum) als 4 minuten eerdere binnenkomst in Hilversum tot de mogelijkheden moeten behoren.
Voor de treinen die doorrijden naar Almere zal de puzzel waarschijnlijk wat complexer zijn, maar samen met de lange stop (5 minuten) in Hilversum moet daar ook wel wat mee gespeeld kunnen worden om de reistijd Utrecht - Hilversum te verkorten.
icon

Beste antwoord door Chiel NS 5 februari 2017, 13:45

Goedemiddag RensBloom, en welkom op het forum.

Deze trein zit inderdaad vrij ruim in zijn rijtijden, daarom stopt hij langer op een station. Daar is bij het maken van de dienstregeling waarschijnlijk wel bewust voor gekozen, vaak kan een trein in zo'n situatie niet later vertrekken vanuit Utrecht omdat het perron of het spoor dan al door een andere trein in gebruik is. Ik zal je suggestie wel doorzetten, dan zal er naar gekeken worden door mensen die daar meer inzicht in hebben.
Bekijk origineel

3 reacties

Goedemiddag RensBloom, en welkom op het forum.

Deze trein zit inderdaad vrij ruim in zijn rijtijden, daarom stopt hij langer op een station. Daar is bij het maken van de dienstregeling waarschijnlijk wel bewust voor gekozen, vaak kan een trein in zo'n situatie niet later vertrekken vanuit Utrecht omdat het perron of het spoor dan al door een andere trein in gebruik is. Ik zal je suggestie wel doorzetten, dan zal er naar gekeken worden door mensen die daar meer inzicht in hebben.
Hoi Chiel,

Heb je al een reactie teruggehad? Zeker met de 4 sprinters die in Hilversum eindigen lijkt me dat de reistijd vrij makkelijk ingekort zou kunnen worden. (-:
Hoi Rens. Alle feedback die op het forum binnenkomt m.b.t. de dienstregeling zetten wij door. Er wordt dan gekeken welke punten haalbaar zijn. Het is helaas niet mogelijk om op alle feedback een reactie te krijgen.

Reageer