beantwoord

Langere treinen?

• 28 May 2021
  • 3 reacties
  • 216 Bekeken

Reputatie 2

Hartstikke fijn dat de NS de dienstregeling gaat uitbreiden, maar ligt de oplossing niet eerder in langere treinen dan in een hogere frequentie? 

Zoals nu bijvoorbeeld in de Intercity Arnhem - Amsterdam. Een 4-delig VIRM-stel tijdens het drukste spitsmoment (zo mag je het inmiddels wel weer noemen)… Is dat niet vragen om besmettingen? Waarschijnlijk rijden er meer Corona-Expressen door Nederland.

icon

Beste antwoord door Rizana NS 28 May 2021, 21:33

Bedankt voor je bericht, Acchero.
We doen ons best om zo goed mogelijk de dienstregeling uit te breiden, hierin wordt ook gekeken naar de lengtes van de treinstellen. Ik zal jouw signaal van de drukke trein op jouw traject in de spits doorgeven, ik kan niet beloven dat je daarin verandering ziet, maar mogen er meer signalen komen, dan wordt er wel gekeken naar wat er mogelijk is. 

Bekijk origineel

3 reacties

Bedankt voor je bericht, Acchero.
We doen ons best om zo goed mogelijk de dienstregeling uit te breiden, hierin wordt ook gekeken naar de lengtes van de treinstellen. Ik zal jouw signaal van de drukke trein op jouw traject in de spits doorgeven, ik kan niet beloven dat je daarin verandering ziet, maar mogen er meer signalen komen, dan wordt er wel gekeken naar wat er mogelijk is. 

Badge +3

Ik zie vanuit mijn taxi nog steeds bijzonder veel kort materieel passeren bij spoorwegovergangen, of rijdend langs het spoor.

Waar je dat (met name in en rondom de spits) niet zou verwachten eigenlijk. Zoals een een FLIRT-3 of 4 tussen Eindhoven en Helmond/Deurne, blijkbaar onder het motto #datpastwel

Voor het VIRM materieel hetzelfde, vaak een 4 waar voorheen er 6 of 10 delen voorbij zouden razen (in mijn beleving nogmaals, ik zit er niet in maar het valt echt op).

Nou ja, als de reizigers het allemaal netjes rapporteren via de druktemelder of Trein Veilig  Treinwijzer (goed voorbeeld van ‘privacy bestaat niet meer’ maar als de NS zichzelf willen beroepen op de AVG/GDPR loop je tegen een muur!*) dan komt daar vast wel weer verandering in, ooit. Met dank aan jouw gegevens!

Maar goed, die verandering (langere treinen graag, we moeten staan #pastniet) wil men als reiziger inmiddels al weken, terwijl er een boel FLIRT stellen werkloos op het rangeerterrein in Eindhoven staan en je daar naar mag zwaaien?

Dat dus vanuit de reizigers gezien, neem er een paar mee naar Deurne en koppel ze aan wat er nu rijdt.

Om het aanmelden van een reis of een fiets in de trein mogelijk te maken, maakt u een account aan, waarbij u een e-mailadres en wachtwoord dient op te geven. Uiteraard verwerkt NS ook de door u aangemelde ritten. NS verwerkt eveneens het OV-chipkaartnummer van uw OV-chipkaart wanneer u ritten of een fiets aanmeldt en het OV-chipkaartnummer bij de aanmelding opgeeft. Daarmee kan NS analyseren welke reizen je daadwerkelijk hebt gemaakt en een goede druktevoorspelling maken.

Big data.. Dank u wel beste reiziger! :sleeping:

Reputatie 6

Kom net terug met de trein. NS had voor de zoveelste keer een SLT-4 ingezet op het traject Amsterdam-Centraal-Hoorn. Trein was al in Sloterdijk helemaal vol en in Haarlem was het een complete chaos in de trein met staande mensen in de 1e en 2e klasse. Ik zie nu bij rijdendetreinen.nl dat ook om 17.01 uur een SLT-4 gepland staat.

Ik vind het ongehoord.

Reageer