vraag

Late Intercity Amsterdam - Hoorn rit nummer 2984

• 20 november 2020
  • 3 reacties
  • 278 Bekeken

Hallo,

Ik zat te kijken naar de Dienstregeling voor 2021 voor het traject Amsterdam - Hoorn en hoewel en nauwelijks iets veranderd lijkt te zijn viel mij toch iets vreemds op.

In de dienstregeling 2020 stopte de late intercity naar Hoorn (ritnummer 2984) vertrek uit Amsterdam C 0:23 op alle tussengelegen stations.

In dienstregeling 2021 stopt deze late intercity naar Hoorn (ritnummer 2984) alleen op vrijdag en zaterdag op alle tussengelegen stations en op zondag - donderdag wordt er niet gestopt op deze tussengelegen stations.

Het lijkt mij voor de eenduidigheid van de dienstregeling en de mogelijkheid om ook doordeweek een latere trein van bijv. Schiphol en vele andere stations te kunnen nemen om nog per trein (met overstap) naar bijv. Purmerend te kunnen reizen belangrijk dat deze trein (ritnummer 2984) gewoon de hele week op de tussengelegen stations stopt.

Ik hoop dat het niet stoppen van (ritnummer 2984) op een misverstand berust en anders zou ik willen vragen of dit dan niet heroverwogen zou kunnen worden.

Met vriendelijke groet,

3 reacties

Goede vraag Richard B. Ik heb hier dan ook geen antwoord op. Ik ga dit voor je navragen en kom hierop terug wanneer ik meer weet!

Update: Helaas heb ik nog geen reactie gekregen. Hopelijk volgende week meer.

Reputatie 6

Ik vrees dat deze verandering niet meer terug gedraaid wordt. Maar het is inderdaad een verslechtering voor de tussengelegen stations waar de trein niet meer stopt. Waarschijnlijk was de vervoersvraag doordeweeks niet zo hoog.

Reageer