beantwoord

Leer(D): Sag mir wo die Bussen sind

• 24 oktober 2016
  • 11 reacties
  • 298 Bekeken

Reputatie 4
In de nieuwe dienstregeling zie ik tussen Leer en Groningen geen (vervangings)bussen c.q. treinen meer. Afgeschaft of vergeten?
icon

Beste antwoord door Tamzin 24 oktober 2016, 21:39

De trein wordt verlengd naar Weener. Tussen Weener en Leer gaat een bus pendelen.
Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 4
Ik bedoel op de internationale planner
Reputatie 7
Badge +4
Wo sind sie geblieben?

Tja. Ze zijn er nog. Na de overgang in december zie ik nog wel de combinatie trein/bus maar niet meer de snelbus. Zou een verlies zijn, temeer omdat de snelbus sneller was dan de trein. De snelbus is indertijd aangekondigd als tijdelijk, het lijkt er op dat dat toch tijdelijker was dan we hoopten.

Arriva plückte sie geschwind, zo te zien.
Reputatie 7
Badge +3
De trein wordt verlengd naar Weener. Tussen Weener en Leer gaat een bus pendelen.
Reputatie 7
Badge +4
Omdat de Eems met de versperring pas na Weener komt, had men dit ook meteen kunnen doen en ik zou eigenlijk wel willen weten waarom dit niet is gebeurd.

De bus doet over dit stukje vanaf Weener nog 23 minuten. De aansluitingen in Leer vallen nu minder gunstig uit, als de Duitse vertrektijden gelijk blijven en het is naar Leer bijna een half uur langer in vergelijking met de snelbus.
Reputatie 4

Vreemd dat dit wel op ns.nl te zien is, maar (nog?) niet op nsinternational en DB.
Badge +3
Omdat de Eems met de versperring pas na Weener komt, had men dit ook meteen kunnen doen en ik zou eigenlijk wel willen weten waarom dit niet is gebeurd.
Het was beveiligingstechnisch niet mogelijk om in Weener te keren. ProRail gaat de infrastructuur hiertoe aanpassen.
Reputatie 7
Badge +3
Als het gaat om de beveiliging in Weener is dat een zaak van DB-Netz.
Reputatie 7
Badge +3
@Thom
De huidige oplossing met stop- en snelbussen is gezien het kleine aantal reizigers erg duur.

Voor een snelle busverbinding naar Leer, Oldenburg en Bremen biedt Flixbus een prima alternatief.
Reputatie 7
Badge +4
Het leuke van het tochtje naar Leer was natuurlijk de prijs, want je kon er zonder verdere kosten naar toe met een dagkaart, een keuzedag of bijvoorbeeld Weekendvrij. De aansluiting op het Duitse net naar Bremen of Norden was goed. Dat gaat niet op in de Flixbus. Dat het een dure grap betreft, is wel helder natuurlijk, maar voor de reizigers heel aangenaam. Je was zelfs tien minuten sneller dan de oorspronkelijke reis met de trein.

Nog maar even snel gebruik van maken dan maar, hij rijdt nog tot 10 december. 😉
Badge +3
Als het gaat om de beveiliging in Weener is dat een zaak van DB-Netz.
Scherp. In het bericht van ProRail staat inderdaad dat ProRail aanpassingen zal uitvoeren aan het beveiligingssysteem aan het Nederlandse deel van het traject en dat aan Duitse zijde DB Netz enkele aanpassingen aan het spoor zal doen.
Reputatie 7
Badge +4
Het kan ook niet anders, lijkt me.

Reageer