beantwoord

#Leiden Centraal-Utrecht Centraal

• 11 februari 2019
  • 5 reacties
  • 159 Bekeken

Waardeloos dit! Voor de zoveelste keer ‘s ochtends voor niets de ns app gecheckt op vertragingen leiden cs-utrecht cs. Geen vertragingen aan de orde.. Op station Alphen aan den Rijn aangekomen rijdt de trein van 07.07 uur gewoon weer niet. Half uur wachten. Geen bericht waarom de trein niet rijdt, niets ...waardeloos dit. Waarom is de app gewoon niet bij??
icon

Beste antwoord door Martin7182 11 februari 2019, 10:41

Verstoringen zijn nu eenmaal niet te plannen, dus moet je ook niet erop rekenen dat ze van tevoren worden aangegeven. De communicatie moet natuurlijk wel adequaat zijn. Volgens mij is dat in veel gevallen ook zo. Ik zag vanochtend een trein vertraging oplopen omdat het aankomstperron nog niet vrij was. In de app verscheen gelijk een "+1" vertraging.

Dus tenzij je kunt aantonen dat de verstoring er al was toen je de app checkte, is dit een non-probleem.
Bekijk origineel

5 reacties

Tja, als dát zou kunnen.... dat NS vertragingen e.d. tijdelijk communiceert. Zou mij een hoop tijd en ergernis schelen. Als ik van huis ga is "mijn" trein eigenlijk volgens de planner altijd wel op tijd. Als ik op het station kom - haast, haast - is de trein niet zelden 5 of 10 minuten te laat. Meestal komt communicatie pas rond het moment dat de trein had moeten arriveren.

NS begrijpt kennelijk niet dat up-to-date informatie voor een hele hoop mensen betekent dat ze later van huis kunnen en rustiger aan kunnen doen. En dat duidelijke info over het waarom van vertragingen en uitval een hoop ergernis kan wegnemen. Liever denken ze na over zaken als de aanspraak: "beste reiziger" i.p.v. "dames en heren", en laatst een onderzoek over de stem van de stationsomroep berichten...
Badge +3
Tja, als mensen rustig aan gaan doen omdat er toch vertraging is dan krijg je weer een boel klachten over het fluiten en sluiten, mocht de trein (een deel van) die vertraging onderweg ingehaald hebben.
Reputatie 7
Badge +2
Het is inderdaad irritant dat vertragingen pas op het laatste moment gecommuniceerd worden maar aan de andere kant kunnen die vertragingen ook pas op het laatste moment ontstaan. Zo kan een trein op het moment dat je van huis gaat nog gewoon op tijd rijden maar 5 of 10 minuten later ergens vertraging oplopen die je dan inderdaad pas ziet op het moment dat je op het station aankomt.

Zo had ik vanmorgen een sprinter die de hele tijd op tijd was (misschien hooguit een +1), maar vervolgens staat die vlak voor het station stil, we zagen hem al staan (rood sein??) en komt 5 minuten te laat aan.

Iets soortgelijks met de trein waarop ik een overstap had. Iedereen trekt een sprintje om vanuit de vertraagde sprinter nog de IC te halen. Voor die IC werd al die tijd aangegeven dat die op tijd was dus zou krap worden, en terwijl we de trap op rennen komt er al een trein aan, die op volle snelheid doorrijdt. Dat was dus niet onze IC maar waarschijnlijk leeg mat van een vorige vervallen trein en onze IC heeft opeens +5.
Zal ook niet van tevoren bekend zijn geweest.
Verstoringen zijn nu eenmaal niet te plannen, dus moet je ook niet erop rekenen dat ze van tevoren worden aangegeven. De communicatie moet natuurlijk wel adequaat zijn. Volgens mij is dat in veel gevallen ook zo. Ik zag vanochtend een trein vertraging oplopen omdat het aankomstperron nog niet vrij was. In de app verscheen gelijk een "+1" vertraging.

Dus tenzij je kunt aantonen dat de verstoring er al was toen je de app checkte, is dit een non-probleem.
Hallo Henk Willemsen, welkom op onze Community!

Erg vervelend dat je door uitval vertraging oploopt en dat de communicatie hierin niet tijdig was. Zoals Martin7182 ook aangeeft is een verstoring in de meeste gevallen onverwacht. Wij doen dan ons best om hier zo snel mogelijk op te anticiperen en onze reizigers te informeren. In sommige gevallen is een situatie voor ons ook nog onduidelijk en kan het iets langer duren voordat de vertraging of uitval wordt weergegeven. Excuses hiervoor.

Mocht de opgelopen vertraging 30 minuten of meer zijn geweest, dan kom je in aanmerking voor compensatie in de vorm van 'Geld terug bij vertraging'.

Reageer