Lijn Lelystad - Amsterdam centraal onbetrouwbaar

Reputatie 1
Goedemorgen
Ik wil nogmaals aandacht vragen voor de lijn genoemd in het onderwerp. Vooral in de ochtend komt het regelmatig voor dat Door vertraging of uitval van treinen het niet mogelijk is naar Amsterdam cs te reizen. Vandaag als voorbeeld 2 mei 2017 de stoptrein 0710 naar cs rijdt niet. De ic van 0713 heeft 5 minuten vertraging maar Door deze vertraging missen er de aansluiting op Almere cs...Het is dan alleen nog mogelijk lang te wachten op volgende verbindingen of naar Amsterdam Schiphol te reizen en dan de trein weer terug naar cs...
Ik vind het zeer teleurstellend en frustrerend.
De lijn zou zoals eerdere berichten van ns onder de aandacht worden gebracht van de planners ......Dat werkt dus niet.
Er gaan sinds de niruwe dienstregeling minder rechtstreekse treinen naar Amsterdam cs...En ALS ze gaan dan loop je grote kans op bovenstaande.
Nee..niet alleen vandaag en uitzondering. ..vorige week ook..En de week ervoor....En ervoor

10 reacties

Ik wil me hier bij aansluiten, ook vandaag weer geen aansluiting in Almere. Allereerst verdween de sprinter van 7.10 gewoon opeens van de borden en kregen we de melding dat hij niet reed vandaag en daarna had de ic van 7.13 7 minuten vertraging waardoor we te laat in Almere aan kwamen om een trein naar Amsterdam cs te halen. Nu dus wachten op een sprinter naar weesp en dan weer overstappen naar Amsterdam CS.
En zoals de voorgaande schrijver ook al weergaf dit gebeurd in ongeveer 1/5 e van al mijn reizen in de ochtend.,
Ik wil er bij aanvullen dat in de middag de trein vanuit Amsterdam Zuid via Almere altijd overval is en ook regelmatig te laat.
Er was ons beloofd dat we geen hinder zouden ondervinden qua reistijd door het verliezen van de directe verbinding met Amsterdam CS maar als ik een euro voor iedere minuut die ik te laat op mijn werk ben of thuis ben zou krijgen hoefde ik een dag minder te werken in de maand....
Ik snap jullie frustratie en heb ook mijn best gedaan om te achterhalen waarom de trein van 7.10 niet is gaan rijden, maar ik krijg geen duidelijk antwoord. Wel zie ik dat deze trein vorige week maandag ook al was gecanceld. De rest van de week is deze gelukkig op tijd in Amsterdam aangekomen, maar dat maakt niets goed. Ik zal dit nogmaals intern onder de aandacht brengen. Hoeveel vertraging moesten jullie vandaag exact ondervinden?
Een half uurtje in mijn geval. Net niet genoeg voor geld terug ?
Reputatie 1
25 minuten en extra kosten
Reputatie 1
Zoals gemeld niet de eerste keer en krijg ik problemen met mijn werkgever. Naar Amsterdam verhuizen is voor mij helaas niet betaalbaar.
Bedankt Saasvriend voor de aanvulling. ...
Reputatie 1
En overigens niet alleen de stoptrein van 0710 in beeld bregen aub..Ook de ic van 0713 ..De vele vertragingen en daardoor missen overstap
Reputatie 7
Deze zal ik ook doorspelen, bedankt voor de aanvulling Bacio. Ik zie ook dat dit traject veel meldingen (klachten van vertraging of uitval) binnenkrijgt, dus het is bekend bij ons.
Reputatie 1
Thomas!....Zo maar benieuw. Weet je al wat meer? Vanochtend 0710 0713 ook weer vertraging. Gelukkig was de overstap mogelijk
Reputatie 1
Benieuwd
Reputatie 7
Helaas worden mijn meldingen niet beantwoord met directe terugkoppeling, maar ik begrijp uit jouw bericht dat de uitdaging nog steeds op deze lijn bevochten wordt. Dit betekent helaas dat het soms fout gaat, zoals je zelf aangeeft. Ik heb de twee tijden die jij hier aangeeft ook doorgespeeld, maar kan aangeven dat dit op korte termijn niet zomaar verandert. Hier gaat veel planning, handhaving en aandacht overheen voordat een merkbaar resultaat te behalen valt.

Vandaag zie ik gelukkig dat beide treinen goed zijn vertrokken. Dit doet mij geloven dat de drukte een grote factor is in dit probleem. Ik zal meer inzet van materieel aan de melding toevoegen, maar hierin beloof ik ook niets. Het is al roeien met de riemen die we hebben tijdens de spits, zeker op dit populaire forenzentraject.

Reageer