Maaslijn - helft van de treinen valt uit | NS Community
beantwoord

Maaslijn - helft van de treinen valt uit

  • 13 December 2021
  • 13 reacties
  • 387 Bekeken

Reputatie 3

Waarom laat arriva van vandaag tot en met overmorgen alle versterkingsritten op de Maaslijn tot Venray (serie 32300) uitvallen? Zonder enige reden? Op hun website staat helemaal niks, en in de NS-app staat ook niks van een storing. Typisch arriva weer… En de treinen die wel rijden (van de serie 32200) zitten uiteraard stampvol...

icon

Beste antwoord door Stijn NS 13 December 2021, 17:51

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Heb je dat al aan Arriva gevraagd?

Reputatie 2

Er is heel veel uitval met de nieuwe dienstregeling vandaag en ook veel kortere treinen.

Geef mij maar weer dienstregeling 2021, zowel NS als andere vervoerders hebben veel storing of korte treinen.

Reputatie 3

De dienstregeling op de Maaslijn is niet gewijzigd afgelopen weekend

Goedemiddag Thijs_jvv. Ik vrees dat we je vraag niet kunnen beantwoord, zoals rvdborgt al impliceert zul je daarvoor bij Arriva moeten zijn.

De dienstregeling op de Maaslijn is niet gewijzigd afgelopen weekend

Jawel, dit vond ik op Limburgse nieuwsmedia:

De dienstregeling van de Arriva treinen wijzigt per 12 december minimaal. Vanaf 13 december vervallen wel alle korte retourritten op de Maaslijn tussen Venray en Nijmegen. Dat is twee weken eerder dan gepland. Normaliter vervallen deze ritten pas vanaf de kerstvakantie (die dit jaar op 27 december start). 

 

En vanaf 10 januari vervallen de volgende ritten:

​​

Vertrek uit Nijmegen:   Vertrek uit Venray:  
10.23 uur ritnummer 32333 11.03 uur ritnummer 32334
10.53 uur ritnummer 32335 11.33 uur ritnummer 32336
11.23 uur ritnummer 32337 12.03 uur ritnummer 32338
11.53 uur ritnummer 32339 12.33 uur ritnummer 32340
12.23 uur ritnummer 32341 13.03 uur ritnummer 32342
12.53 uur ritnummer 32343 13.33 uur ritnummer 32344
Reputatie 3

Konden we allemaal maar zomaar vervroegd op vakantie…

 

Wel heel erg vreemd dat ik op de website van arriva hier niks over kan vinden. Daar staan de ritten zelfs gewoon nog in de reisplanner.

Vreemd inderdaad dat ze wel in de reisplanner van Arriva staan. Doet vermoeden dat het last minute is, waarschijnlijk personeelstekort.

De wijziging na de kerstvakantie duurt tot 5 september 2022, dat lijkt meer op een bezuiniging.

Reputatie 5

Op de website van Arriva staat inmiddels ook een bericht over het twee weken eerder vervallen van de serie 32300. Het vervallen van de dalritten tussen januari en september is inderdaad wel gewoon gecommuniceerd bij de dienstregelingswijzigingen en ook in de dienstregeling opgenomen.

@umbusko

Maar Arriva heeft de treinen wel nog steeds in zijn eigen reisplanner staan.

Arriva heeft inmiddels aangegeven dat de uitval tot de kerst inderdaad vanwege personeelstekort is. 

Omdat er vandaag ook nog veel uitval bij de treinen is die wel nog zouden rijden vallen er nu gaten van vol een uur in de dienstregeling.

Reputatie 3

Er vervallen de laatste tijd heel veel ritten van Arriva in het Zuiden.

Op de lijn Aachen - Heerlen/Maastricht is het zo extreem dat ik daar bij voorbaat al ander vervoer regel en de treinverbinding inmiddels als niet-bestaand beschouw. Van de laatste 4 ritten vanaf Aachen (tot 1-1,5 week geleden) 3x voor joker staan te wachten en dan moet je een uur wachten of soms zelfs twee uur op de volgende trein.

Geen idee wat er aan de hand is. Geen (grote) verstoringen, maar ritten die gewoon vanuit het niets in de reisplanner verschijnen als 'reis niet mogelijk' o.i.d..

Geen idee wat er aan de hand is. Geen (grote) verstoringen, maar ritten die gewoon vanuit het niets in de reisplanner verschijnen als 'reis niet mogelijk' o.i.d..

Personeelstekort, officieel vanwege corona. Of dat de echte reden is is niet na te gaan 

Reputatie 7

Hengelo- Bielefeld, ook een drama. Niet van Arriva maar ook altijd wat aan de hand. 

Arriva vind ik onbetrouwbaar in Limburg. Bovendien zijn de treinen die wel rijden op de Maaslijn vaak veel te vol. Was altijd al zo. Corona buiten beschouwing latend is dat sowieso erg onprettig reizen als je van Venlo de hele rit naar Nijmegen moet.

Badge +3

Voor Venlo - Nijmegen kan je ook via Den Bosch natuurlijk, kost maar een paar minuten extra (en wat geld als je moet betalen voor de reis).

Edit: Oh wacht, die paar minuten extra is vanuit Roermond...

Reageer