beantwoord

Materieelwijziging september

• 17 juni 2019
  • 20 reacties
  • 1006 Bekeken

Reputatie 3
Is er al meer bekend over de materieelwijziging in september? Ben eigenlijk ook wel benieuwd welke datum het precies is. En of lijn 7000 (Almelo / Enschede - Apeldoorn) eindelijk nieuw materieel krijgt (SLT / SNG)
icon

Beste antwoord door Stijn NS 17 juni 2019, 21:05

Ik weet inderdaad dat de inzet van het nieuwe SNG materieel op bepaalde trajecten is uitgesteld tot september door een tekort aan dat materieel. Per welke exacte datum, op welke trajecten en wat de precieze wijzigingen zijn qua materieel in september hebben wij echter niet bekend. Daar kan ik je dus helaas niet over informeren, ReizigerRijssen. Geduld is een schone zaak. 😅
Bekijk origineel

20 reacties

Badge +3
Voor het materieel weet ik het niet, maar SNG vanaf 9 september geleidelijk (zou eerst juni zijn) voor Zwolle - Utrecht en zo.
Ik weet inderdaad dat de inzet van het nieuwe SNG materieel op bepaalde trajecten is uitgesteld tot september door een tekort aan dat materieel. Per welke exacte datum, op welke trajecten en wat de precieze wijzigingen zijn qua materieel in september hebben wij echter niet bekend. Daar kan ik je dus helaas niet over informeren, ReizigerRijssen. Geduld is een schone zaak. 😅
Reputatie 7
Badge +3
Ik vermoed dat DD-AR in Twente zal blijven rijden tot het aan de beurt is om afgevoerd te worden. Ik schat ergens volgend jaar.
Badge
Voor treinserie 7000 is geen SNG gepland op dit moment, de eerstvolgende stap is in de 5600 en daarna gaat hij rijden op de 4600 en 14600.

Voor treinserie 7000 stond in de prognose SGMm gepland, dus geen nieuw materieel maar een ander type trein.

Maar volgens mij heb ik je dat al eerder aangegeven ook afgelopen week.
Reputatie 7
Badge +3
@Jeroen
Betekent het doorschuiven van SGM3 naar Twente dat DD-AR dan aan de kant gaat?
Badge
@Tamzin Ik zie voor 2020 geen DD-AR stellen meer gepland staan wel nog DDM-1 op de lijn naar Enkhuizen. Ook voor 2020 staat op de 7000 serie SGMm in de planning.

Er zijn veel problemen met de DD-AR stellen tijdens de dienst dus ze mogen inmiddels ook wel aan de kant. Recent zelf ondervonden met 2x DD-AR dat ook schakelaartjes zo nu en dan dienst weigeren, gelukkig werkte deze na meermalen inschakelen wel weer en blijft de apparatuur na eenmaal ingeschakeld te zijn wel werken tot je het weer uit zet.
Reputatie 3
Nu is het een herhaling van het vorige topic aan het worden. Ik weet nu onderhand wel dat wij geen SNG krijgen, dus welke lijnen krijgen in september krijgen wel -beantwoord- en exacte datum
Badge
De SNG gaat vanaf 1e weekend september rijden op het traject Zwolle - Utrecht. Vermoedelijk zak er al eerder 1 treinstel gaan rijden in proefbedrijf met reizigers op dat traject. Omdat die door dagplan ingepland wordt is die datum nog niet bekend.
Reputatie 7
Badge +3
@Tamzin Ik zie voor 2020 geen DD-AR stellen meer gepland staan wel nog DDM-1 op de lijn naar Enkhuizen. Ook voor 2020 staat op de 7000 serie SGMm in de planning.

Er zijn veel problemen met de DD-AR stellen tijdens de dienst dus ze mogen inmiddels ook wel aan de kant. Recent zelf ondervonden met 2x DD-AR dat ook schakelaartjes zo nu en dan dienst weigeren, gelukkig werkte deze na meermalen inschakelen wel weer en blijft de apparatuur na eenmaal ingeschakeld te zijn wel werken tot je het weer uit zet.

Betekent dat ook dat DD-AR nu eerder wordt afgevoerd dan SGM2?
Badge

Betekent dat ook dat DD-AR nu eerder wordt afgevoerd dan SGM2?

Geen flauw idee, ik zag al wel op de zaanstraat een SGM-2 staan die leeggeplukt werd dus wellicht gaan ze nu beide er op dit moment langzaam uit.

Maar zoals komende weken met dat warme weer is de DD-AR eigenlijk niet inzetbaar vanwege de hoog oplopende temperaturen en zullen er weer treinen gaan uitvallen op de trajecten waar deze op rijdt als er geen vervangend materieel beschikbaar is.
Reputatie 7
Badge
De SGM moet blijven vind ik. 😌
Reputatie 7
Badge

Geen flauw idee, ik zag al wel op de zaanstraat een SGM-2 staan die leeggeplukt werd dus wellicht gaan ze nu beide er op dit moment langzaam uit.

@Jeroen Dat zijn de 2940+2949+2970, SGM3 dus, waarvan het middenrijtuigen onherstelbaar vernield zijn door brandstichting, de rest wordt nu ook gesloopt.
Reputatie 3
De SGM moet blijven vind ik. 😌
NEE NEE NEE daar zit geen airco in
Reputatie 5
Zit daar geen airco in? Vandaar de schuifraampjes.....maar al met al liever een SGM dan een SLT of een FLIRT. In een SGM kun je 11 maanden per jaar comfortabel reizen.
Reputatie 7
Badge +3
Zit daar geen airco in? Vandaar de schuifraampjes.....maar al met al liever een SGM dan een SLT of een FLIRT. In een SGM kun je 11 maanden per jaar comfortabel reizen.
Sorry, maar je hebt wel een heel erg aparte smaak. De meeste mensen zullen echt geen traan laten als dit materieel na 42 jaar wordt afgevoerd.

SGM, DD-AR en DDM1 is het laatste NS materieel zonder airco, de andere maatschappijen hebben al jaren airco in al hun treinen. Alleen tussen Maastricht en Eijsden rijdt er straks nog Belgisch museummaterieel zonder airco.
Reputatie 6
Badge
Waren alle sprinters maar Flirts. Vind dat zelf juist weer een fijne sprinter. SGM vind ik overigens ook een stuk prettiger dan SLT. (Wel bij geopende ramen je oksels goed luchten bij deze temperaturen!) 🙂
Reputatie 5
FLIRT's zijn wel fijner dan SLT's en SNG's ja. Ik vind het wel knap hoe NS ze zo lelijk heeft weten te maken, met die onhandig grote blauwe baan erop. Bij Blauwnet en Arriva Limburg zitten ze wel heel mooi in de verf, daar zijn het erg fijne treinen en de rolluifels en klaptafeltjes zijn een fijne extra. Ik heb wel gehoord dat ze ze in de toekomst als Intercity naar het buitenland willen inzetten, en dat gaat echt te ver. Maar als Sprinter mogen ze er wel zijn denk ik.
Reputatie 3
Stadler heeft een FLIRT160 als stoptreinmaterieel en een FLIRT200 als intercitymaterieel. Hier hebben we FLIRT160 besteld, misschien willen ze ook nog FLIRT200 bestellen
Reputatie 7
Badge +3
Ik heb wel gehoord dat ze ze in de toekomst als Intercity naar het buitenland willen inzetten, en dat gaat echt te ver. Maar als Sprinter mogen ze er wel zijn denk ik.
Het is bedoeling dat Arriva in de toekomst met de Flirt twee keer per uur tussen Heerlen en Aachen gaat rijden. De tweede trein rijdt dan tussen Heerlen en Aachen als "intercity" en stopt niet (overal).
Reputatie 3
Oké, dank voor de informatie

Reageer