beantwoord

Maximaal tarief enkele treinreis

• 13 October 2017
  • 27 reacties
  • 4999 Bekeken

Goedemorgen,
Een casus: Ik reis van Maastricht naar Delfzijl.
De prijs van deze reis is het maximale tarief dat jullie hanteren, namelijk €26,30.
Dit is de prijs die ik betaal voor een ticket via de app, of papieren kaartje uit de automaat (plus €1, natuurlijk, boefjes).
Echter, als ik de reis betaal met mijn (persoonlijke of anonieme) OV-chipkaart betaal ik voor de reis van Maastricht naar Groningen logischerwijs de volle pond. Dan ben ik nog niet thuis, dus ik check opnieuw in bij Arriva, om na aankomst in Delfzijl nogmaals €7,44 af te tikken.

Deze casus roept bij mij een aantal vragen op.
- Klopt het dat ik voor de reis €33,74 betaal ipv de beloofde €26,30?;
- Zo ja, mag dat eigenlijk wel?;
- Zo nee, hoe werkt dat dan?

Bij voorbaat dank voor uw antwoord.
Met vriendelijke groet,
Janwillem

PS Vindt u ook dat NS boefjes zijn om mij €1,- afhandig te maken voor een eenmalige OV-chipkaart?
PPS U hoeft niet per sé op de PS in te gaan, hoewel ik dat wel heel leuk zou vinden.
icon

Beste antwoord door Arnold NS 13 October 2017, 11:28

Bekijk origineel

27 reacties

Reputatie 7
Badge
Ook al zijn de verantwoordelijken niet actief hier, ze krijgen de signalen wel door denk ik tijdens werkoverleggen en dergelijke.
Robert, ik wil niet cynisch overkomen, maar de signalen zijn statistisch "ruis" tussen alle geslaagde ritten van reizigers. Dus groen licht. Pas als de kaartverkoop terugloopt en abonnementen in grote getale worden opgezegd, gaan de signalen rood kleuren.
voor mij is deze case regelmatig wekelijkheid .

ik reis op een ov chip kaart met 40% korting

Als ik vanuit Maastricht in Groningen aankom, betaal ik na de uit-checkbij NS de maximale ritprijs inclusief korting van 15.90, Vervolgens check ik bij Arriva in voor de rit naar Delfzijl en betaal bij de uit-check in Delfzijl 0,00 . zo hoort en zo gaat het
ik neem aan dat er vervolgens tussen ns en arriva een verrekening plaatsvindt.

Reageer