Meedenken forumleden met dienstregeling 2019

  • 23 september 2017
  • 118 reacties
  • 6125 Bekeken


Toon eerste bericht

118 reacties

Reputatie 7
Badge +3
@Coryza
Verbeteringen klinkt leuk maar als dat ook alleen maar meer kosten betekent heeft dat weinig zin. Uitgaande van onbeperkt geld weten zoals NS als veel mensen op het forum nog wel vele tientallen leuke dingen voor de mensen. Het gaat ook om realiteitszin.

Overigens moet je uurdiensten zowel voor intercity's als sprinters tot het uiterste vermijden omdat uurdiensten gewoon erg veel reizigers wegjagen. Je moet eventuele beperkingen eerder zoeken bij het terugbrengen van kwartierdiensten naar halfuurdiensten. Sommige lijnen zijn nu tot het maximum volgestouwd met treinen die ook in de spits vaak niet langer zijn dan 4 of 6 bakken terwijl er 8 of 10 bakken mogelijk zijn.

Verder vraag ik me af of je niet meer met spitstreinen moet werken in combinatie met structureel wat lagere frequenties de rest van de dag. Daarmee creeer je ook meer ruimte voor goederentreinen.
Badge +3
Als bepaalde wijzigingen voordeel opleveren voor zeg 70% van de reizigers dan heeft de andere 30% pech, daar ontkom je niet aan.

Uurdienst Enschede - Amersfoort lijkt me niet wenselijk maar wellicht levert dat op andere trajecten enorme winsten op qua reistijd en overstappen?
Reputatie 3
Wel jammer dat ik hierboven al voornamelijk klinkklare onzin lees... zal de 'bewindvoerders' van NS ook niet positief beinvloeden. (om maar wat te noemen.. uursdiensten Enschede-Amersfoort? Waar haal je het vandaan..)

Laten we hier vooral VERBETERINGEN bespreken, en niet verslechteringen... want daar zijn ze zelf al erg goed in, breng ze niet op ideeën.
Reputatie 7
Badge +3
De sluitingsdatum voor de dienstregeling ligt als het wel heb eind oktober, de dienstregeling is dan meestal ergens in de tweede helft van november beschikbaar. Meestal is de nieuwe dienstregeling eerder te zien op bahn.de dan bij NS.
Badge
@Sivan NS: Bedankt voor de reacties! Prettig om te horen dat er in ieder geval de wil is om samenwerking tussen de planners en het forum op poten te zetten.
Hopelijk wordt er dan wel in 2018 haast gemaakt, aangezien volgens de Netverklaring 2019 de capaciteitsaanvraag op 9 april bij ProRail moet liggen.

Ondertussen nog een vraagje: is er al enig idee wanneer de dienstregeling 2018 wordt gepubliceerd?
Helemaal mee eens.
Reputatie 7
Badge
@SivanNS
Klinkt goed!
Laat vooral de beloning van het meepuzzelen zien! Namelijk hoe een goed voorstel ook wordt verwerkt in de nieuwe dienstregeling. Dat motiveert ervaringsdeskundigen tot betere ideeen!
Reputatie 7
Badge
De vraag is of dit zinvol.is.

Natuurlijk is het zinvol.
Reputatie 7
Ach als we dan toch bezig zijn zal ik er ook eentje bij zetten.

3600 veranderen naar Vlissingen - Zwolle vv
2200 Roosendaal - Amsterdam vv

In het huidige pad, huidige tijden etc.

Voordelen: * Robuustere dienstregeling voor de trein Vs-Zl, want ruime stoptijden (Rsd 3 min, Bd 5 min, Ht 5min ...) Eventuele vertraging op de Zeeuwse lijn neem je niet mee de drukke randstad in maar verdwijnt makkelijker in Brabant ivm de stoptijden
* Zelf kiezen: Overstap in RSD voor DDR/RTD of Overstap in BD voor DDR/RTD(/HSL)
* In toekomst voor Zeeland een betere aansluiting voor Internationale treinen die via Breda gaan rijden
* In Roosendaal hoeft de 2200 niet gecombineerd/gesplitst te worden ivm perronlengte Zeeland (bespaart personeel)
Goedemorgen allemaal.

Persoonlijk ben ik een groot voorstander van reizigers betrekken bij onze producten en dienstverlening. Jullie zijn immers onze doelgroep en gebruikers, en jullie weten dus beter dan wie dan ook wat wel en niet werkt. Ook voor de dienstregeling heb ik gekeken naar een mooie rol voor jullie.

Zodra het topic was geopend, heb ik het voorstel gelegd bij onze dienstregelingsspecialisten. Zij waren het met jullie eens, maar door aanhoudende drukte en complexe zaken was het heel lastig voor hen om dit concreet te maken. De prioriteiten lagen op dat moment ergens anders.

Ook voor 2019 zal ik me hard maken jullie (meer) te betrekken bij de dienstregeling. Mogelijk zal ik sommigen van jullie hierover nog apart benaderen. Dit zal wel pas in 2018 zijn.

Bedankt voor jullie inzet!
Reputatie 6
Badge
Op zondag 1x per uur treinen van/naar Den Helder. Normale frequentie vanaf Alkmaar.

Vlissingen - Amsterdam permanent inkorten tot Roosendaal. Altijd overstappen op Roosendaal dus.

Brabant - Amsterdam/Rotterdam doordeweeks minder frequent en in het weekend frequenter.

Lijken mij allemaal prima haalbaar en kosten besparend.
Reputatie 7
Badge
Laten we van NS een bel-trein bedrijf maken.
Reputatie 4
Ik zal beginnen met een bezuinigingsvoorstel.
IC Heerlen Eindhoven niet meer rijden in het weekend.
Enschede Schiphol naar een uursdienst vanaf Amersfoort of Deventer in het weekend.
Roosendaal Zwolle in het weekend als sneltrein met een extra stop in Wijchen,Elst.

Sprinters Roosendaal Dordrecht, Dordrecht Breda en Eindhoven Weert, Eindhoven Deurne terug of behoud van de uursdienst in het weekend en avonduren.
Reputatie 7
Badge
Dat voorstel zou leiden tot ander vervoersgedrag, dus kostenverhogend per saldo. Men zou dan met de bus moeten, die voor zelfde traject meer km's rekent.
Reputatie 6
Badge
Hoezo kosten verhogend? Ik heb ooit voorgesteld de frequentie in Brabant te verlagen t.b.v de frequentie in de Randstad. Hoe is dat kosten verhogend?
Reputatie 7
Badge +3
De vraag is of dit zinvol.is. De suggesties die vanuit het forum komen hebben bijna allemaal één ding gemeen: ze leiden tot flinke kostenverhogingen. Het is altijd makkelijk meedenken als je er van uitgaat dat er onbeperkt geld is. De kunst is om met suggesties te komen die budget-neutraal zijn.
Reputatie 7
Badge
Ken je een forum waarbij forumleden als serieuze participanten in het bedrijfsproces worden gezien?
Ik sta volledig achter je. Laten we hopen dat we de komende tijd nuttig voor dienstregeling 2019 kunnen zijn en niet slechts uitleggen aan andere reizigers waarom een bepaalde keuze is gemaakt. Ik hoop ook dat NS met ons in gesprek gaat en dan inderdaad niet pas vanaf september 2018, maar laten we zeggen vanaf nu. Je kan nooit te vroeg zijn.

Dienstregeling 2018 is voor ons inderdaad veel te laat.

Reageer