beantwoord

Meer Sneltreinen op het traject Castricum Haarlem. Is dit mogelijk?

• 12 november 2017
  • 11 reacties
  • 183 Bekeken

Graag zou ik nog gebruik kunnen maken van een sneltrein tussen Castricum en Haarlem na 8:45.

Ik wil graag buiten de spits reizen op dit traject maar dan rijden er geen sneltreinen meer.
Is het mogelijk om 2 extra sneltreinen te laten rijden om 9:15 en 9:45?

Ik weet zeker dat deze veel reizigers zullen opleveren.

Met vriendelijke groet Jolanda Docter.
icon

Beste antwoord door klant_Jac 12 november 2017, 20:19

probeer de reis eens te plannen bij www.bahn.de . Die kan je ook op Nederlandse taal instellen. Er is ook een iphone planner van www.sbb.ch . Die kan je downloaden en instellen op de Engelse taal.
Vul de namen van de Nederlandse stations Haarlem en Alkmaar in, en de datum 15 december bijv.
Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
De reden dat er niet meer treinen rijden is waarschijnlijk omdat deze niet kosten dekkend zullen zijn. Daarom verwacht ik ook niet dat deze treinen er gaan komen.
Waarschijnlijk????? Veel reizigers wachten tot na 09:00 (korting)
Reputatie 7
Badge
Korting betekent dat de Ns minder opbrengstnheft, en dat er dus nog meer reizigers moeten zijn om een trein 250 of 365 dagen kostendekkend te laten zijn.
Daarom verwacht ik ook niet dat deze treinen er gaan komen.
Je loopt achter, vanaf 11 december gaat er een extra intercity Alkmaar - Haarlem rijden om 9:05 (vanaf Alkmaar), en in de middag gaat er eentje om 15:58 vanaf Haarlem terug. Op beide ritten kan dus met korting gereisd worden.
Fijn als deze ook stopt in Castricum ben ik blij. Helaas kan ik met mijn IPad nog geen reizen na 10 dec plannen.ik krijg de melding er gaat iets mis met het ophalen van uw reisadvies.
Reputatie 7
Badge
probeer de reis eens te plannen bij www.bahn.de . Die kan je ook op Nederlandse taal instellen. Er is ook een iphone planner van www.sbb.ch . Die kan je downloaden en instellen op de Engelse taal.
Vul de namen van de Nederlandse stations Haarlem en Alkmaar in, en de datum 15 december bijv.
probeer de reis eens te plannen bij www.bahn.de . Die kan je ook op Nederlandse taal instellen.

Dank voor de tip!

Op mijn Iphone werkt de reisplanner wel voor reizen na 10 dec 2017. Ik zie inderdaad op 11 dec een trein om 9:15 van Castricum naar Haarlem. Geweldig!
Reputatie 7
Badge +3
Het hangt allemaal af van het aantal reizigers maar persoonlijk denk ik dat het goed zou zijn als NS de spitsuurdiensten in de ochtend zou oprekken tot 10 uur. Tussen 9 en 10 is het vaak b nog erg druk.
Reputatie 5
Het hangt allemaal af van het aantal reizigers maar persoonlijk denk ik dat het goed zou zijn als NS de spitsuurdiensten in de ochtend zou oprekken tot 10 uur. Tussen 9 en 10 is het vaak b nog erg druk.

Tussen 9-10 is het juist druk doordat alle mensen die na 9 uur willen reizen, dan gaan reizen. Het enige wat je daarmee bereikt is dat al die dagjesmensen na 10 uur reizen.
En zeg nou zelf, als je zelf een dagje weg gaat, wil je voor 10 uur weg, anders pak ik de auto wel en heeft de NS helemaal geen inkomsten meer.
Reputatie 7
Badge +3
Je begrijot me verkeerd. Ik heb het niet over het oprekken van de spitsuren maar over het verlengen van de spitsuurdiensten. Juist omdat er om 9 uur een piek ontstaat door dat dan de dalperiode ingaat.
Reputatie 5
Ohh precies. Excuus, verkeerd gelezen!

Reageer