beantwoord

Met Vrij Traject NS International Intercity reizen

• 17 maart 2019
  • 9 reacties
  • 200 Bekeken

Morgenochtend rijden er geen treinen vóór 8 uur. Toch heb ik een trein gevonden die van Amsterdam Centraal naar Hilversum rijd.

Hij vertrekt om 7:00 uur en het is de NS International Intercity reizen richting Berlijn - Spandau.

Mag ik die nemen met mijn Vrij Traject (Amsterdam - Hilversum)?

Of moet ik toeslag betalen?

Ik wil zo vroeg mogelijk in Hilversum zijn vanwege werk.

Groetjes!
icon

Beste antwoord door Thom 17 maart 2019, 20:11

Als hij al rijdt, mag u hem nemen tussen Amsterdam en Hilversum, maar ik zou me wel vergewissen of deze trein daadwerkelijk rond die tijd vertrekt. Ik denk dat u er ernstig rekening mee moet houden dat het niet het geval is. Er geldt geen toeslag voor deze trein. NS wil deze trein graag gereserveerd houden voor internationale reizigers op het eerste deel van de reis, maar u mag formeel mee. Het dubbele van deze internationale trein is dat hij op het Nederlandse traject precies in het Nederlandse dienstregelingspatroon naar Hengelo valt, Er is ook een melding dat hij pas vanaf Amersfoort zou rijden. De treinen rijden echter op zijn vroegst vanaf 07.06 en dus wellicht later, en ik denk niet dat het voor u een gegarandeerd zekere oplossing is.
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 5
Dit is gewoon de elke 2 uur rijdende Int IC naar berlin, via Bentheim-Hannover, met 8 duitse wagons achter de loc, die in NL als normale IC geldt, dus-ALS ie rijdt, mag U die benutten en zonder toeslag. ik kan hem aanbevelen!
De KANS dat ie morgen rijdt is minder als 0%, alleen al omdat dit weekend MP-Weesp er weer eens uitligt en de duitse treinen dus gewoon niet tot in AMS kunnen komen, ook niet om dan morgenvroeg weer de rit nar DE aan te vatten. En verder heb je denkelijk weinig benul van hoe die gestaalde kaders van vakbonden nog vele uren het treinverkeer zullen verstoren. Gezond verstand is nog altijd beter als al die apps en elektronische loze beloftes.
Reputatie 7
Badge +4
Als hij al rijdt, mag u hem nemen tussen Amsterdam en Hilversum, maar ik zou me wel vergewissen of deze trein daadwerkelijk rond die tijd vertrekt. Ik denk dat u er ernstig rekening mee moet houden dat het niet het geval is. Er geldt geen toeslag voor deze trein. NS wil deze trein graag gereserveerd houden voor internationale reizigers op het eerste deel van de reis, maar u mag formeel mee. Het dubbele van deze internationale trein is dat hij op het Nederlandse traject precies in het Nederlandse dienstregelingspatroon naar Hengelo valt, Er is ook een melding dat hij pas vanaf Amersfoort zou rijden. De treinen rijden echter op zijn vroegst vanaf 07.06 en dus wellicht later, en ik denk niet dat het voor u een gegarandeerd zekere oplossing is.
Ah okay....

Goed om te weten dat ik hem altijd mag nemen zonder toeslag.

Maar ik hou de websites en apps in de gaten voor morgenochtend!

Bedankt mensen!

Groetjes.
Reputatie 7
Badge +3
@bahnrider
De werkzaamheden waar je over rept hebben dit weekend voor de Berlijntrein uitsluitend geplande uitval op vrijdag, zaterdag en zondag. De trein van 7.00.uur zou morgen dus gewoon rijden. Omdat die trein onder verantwoordelijkheid van DB rijdt verwacht ik dat die ook gewoon rijdt, net als de treinen van de andere treinvervoerders in het reizigers/goederenvervoer. Idem dito de ICE van 6.38 uur.
Reputatie 5
Ik denk ook dat hij gewoon zal rijden. Kan misschien wel heel druk worden met meer mensen die dit plan hebben.
Ik zie dat er een aantal prima reacties op je vraag zijn gekomen, Jacob_2017. Heb je de reis wel kunnen maken, ondanks de werkonderbreking?
Reputatie 3
Nou, ik stond vanmorgen in de startblokken om deze trein te nemen maar toen was hij inmiddels geschrapt uit de dienstregeling. Eigenlijk wel logisch, want met treinstakingen probeert de NS traditioneel juist ook de Duitse logistiek lam te leggen. 😉
Reputatie 7
Badge +4
Leuk gevonden, al is het wel heel vergezocht. Wat ironie kan geen kwaad. 😉 Alles rijdt weer normaal, zo te zien.
Ik zie dat er een aantal prima reacties op je vraag zijn gekomen, Jacob_2017. Heb je de reis wel kunnen maken, ondanks de werkonderbreking?
Ik heb uiteindelijk niet meer de trein genomen van 7 uur, omdat ik ervan uit ging dat hij toch niet meer zou gaan rijden.

Want waarom zou ie wel rijden als er stakingen zijn tot en met 07:06 uur? Dus ik bleef maar in bed liggen. Haha.

Uiteindelijk wilde ik de trein pakken van 08:12 uur op Amstel. Maar die werd uiteindelijk ook geannuleerd. Daarna wilde ik de trein pakken van 08:33 uur, maar die had vertraging van 9 minuten. En toen hij eindelijk arriveerde, bleek het om een trein te gaan met maar 3 of 4 wagons (ik schat dat zo'n 80% van de reizigers moesten staan in de trein). Gelukkig kwam er nog een om 08:43 uur en die was zo goed als leeg...

Reageer