beantwoord

mijn klacht aan de FNV verwees mij door naar de ns directie vandaar dat ik mijn mail doorstuuur.

  • 28 February 2023
  • 2 reacties
  • 110 Bekeken

Beste Lezer,
 
Helaas heeft arriva geen Consulenten Spoor welke ik kon mailen. Wel wil ik vandaag mijn ongenoegen uiten over de manier van staken.
Vandaag 20-02-2023 reden de treinen van Zwolle naar Emmen s’morgens zie Facebook bericht:10:10
UPDATE staking - trein: In Friesland, Groningen en op de Vechtdallijnen rijden de treinen van Arriva vandaag WEL. De treinen van Arriva in Achterhoek-Rivierenland en in Limburg rijden NIET. Vervangend vervoer tussen Groningen en Leer en tussen Maastricht en Heerlen rijden WEL.
S ‘ middags laat Arriva hun reizigers in de kou staan! 
Facebook bericht  Arriva 15:00
UPDATE staking - trein: In Friesland en Groningen rijden de treinen van Arriva vandaag WEL. De treinen van Arriva in Achterhoek-Rivierenland, Limburg en op de Vechtdallijnen rijden NIET. Vervangend vervoer tussen Groningen en Leer en tussen Maastricht en Heerlen rijden WEL.
 
Gevolg veel gestrande reizigers, die 3 uur en langer moeten rijzen om thuis te komen. 
Normaal neem ik de trein om 16 uur en ben ik 17 uur thuis, nu moet ik wachten tot 17 uur en zou ik 21:00 thuis zijn.
Had ik dit s’morgens geweten had ik de auto van mijn ouders geleend echter omdat Arriva mededeelde dat de treinen wel reden heb ik dit niet gedaan.
 
Dit vind ik geen manier hoe je met klanten om moet gaan! Er is ook totaal geen compensatie voor ons als studenten terwijl ik wel moet betalen voor mijn ov jaarkaart.
Toen ik Arriva vandaag mailde kreeg ik dit als antwoord:
Wat jammer dat je hier last van hebt. Wij vinden de stakingen van de bonden ook vervelend. We weten op het laatste moment pas wanneer welke ritten wel of niet rijden. Daarom kan het zijn dat de treinen 's ochtends wel hebben gereden en nu niet meer. Groet, ^Gerard
 
Dit wil zeggen dat ik mijn ongenoegen moet uiten bij de bond dus vandaar dat ik u mail en wil vragen om de klanten (mij dus) tegemoet wil komen voor de schade die wij momenteel lopen omdat er geen of een heel slecht alternatief geboden word.
 
Een tip mijner zijds waar ik ook tevreden mee zou zijn haal alle sneltreinen eruit en  rij met aanzienlijk minder treinen. In de zorg kunnen ze ook het ziekenhuis niet sluiten en jullie sluiten het bedrijf wel.
 
Met vriendelijke groet een hele boze klant van Arriva
Petra Hofsink.
 

icon

Beste antwoord door Erryt NS 28 February 2023, 19:54

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoe vervelend de situatie ook is, het heeft geen enkele zin om bij NS te klagen over een staking bij Arriva. 

Hallo Petra en welkom bij de NS Community,

 

Het is uiterst naar dat je door de stakingen in de kou voelt staan. Ik ben alleen bang dat wij hier niet veel aan kunnen doen. Dit betreft namelijk geen lijn van ons. Aangezien je Arriva al hiervan op de hoogte hebt gesteld wil ik je het advies geven om de suggestie laatst genoemd ook aan hun door te geven. 

Reageer