minder treinen en korter

  • 17 November 2022
  • 7 reacties
  • 134 Bekeken

Reputatie 2

En weer rijden er minder treinen van Almere naar Amsterdam. Nu, geen treinen naar station zuid tot 26/1. En tevens al minder treinen door jullie beleid om krapte van personeel op te vangen. 
En dan zijn de stop treinen en IC treinen in de spits nog korter dan normaal! Wat is dit nu weer voor iets ongelofelijk raar beleid.
Die treinen kunnen toch langer?  


7 reacties

Het is maar tot 26/11, niet tot 26/1.

De treinen kunnen niet langer omdat de vakbonden bij langere treinen een tweede conducteur eisen.

Reputatie 7
Badge +1

Stap over op die bus-met al die zones heb je dan ook nog veel meer reiskansen. In AMS enkel overstapje op die metro op de Amstel-of je kan via die Bemre. En die stopt ook vast nog dichter bij je huis. In de vakanties ook nog vaak extra aanbiedingen. Geen Flevodienst meer, Connexxion ook al weg, nu ALL-GO by Keolis.

Vindt het altijd leuk in die bus-ja kan altijd wel zitten-langs die lange files heen te rollen op de eigen busbanen.

Reputatie 7
Badge +3

Ik zou ook kijken naar de alternatieven met de bus. Het hangt er wel een beetje vanaf waar je moet zijn in Amsterdam. Maar de overstapmogelijkheden van bus op tram of metro zijn prima in Amsterdam.

Van Almere Centrum naar Amsterdam Zuid kan 6 keer per uur (laatste stukje met NS Metro), wat is het probleem precies?

Reputatie 2

Ik krijg alleen een abonnement voor de NS van mij werkgever. En de treinen zijn regelmatig veel te kort!
Vandaag 1 IC met maar 4 treinstellen in de spits. dat is het probleem!
Hoeveel treinstellen mag 1 conducteur onder zijn hoede nemen? Meer dan 4…gebruik er dan ook meer dan 4! 
 

Reputatie 7
Badge +3

Nu met de werkzaamheden mag je met een NS vervoerbewijs op bepaalde metro trajecten zonder extra te betalen. Die zijn in de reisplanner aangegeven met NS Metro ipv Trein, zet dan wel even bij opties de “gewone” metro, bus en tram uit. 

 

Ik krijg alleen een abonnement voor de NS van mij werkgever. En de treinen zijn regelmatig veel te kort!
Vandaag 1 IC met maar 4 treinstellen in de spits. dat is het probleem!
Hoeveel treinstellen mag 1 conducteur onder zijn hoede nemen? Meer dan 4…gebruik er dan ook meer dan 4! 
 

Wat betreft iC stellen:

Enkeldeks 7, dat is maximaal 4+3.

Dubbeldeks 6. Er zijn 4 en 6 wagenstellen maar zonder tweede conducteur kun je ze dus niet koppelen. Er zijn overigens vooral 4 wagenstellen die dus los moet rijden.

Reageer