Minder treinen - hsl hierdoor er ook weer uit?

  • 6 november 2020
  • 14 reacties
  • 108 Bekeken

Reputatie 2

De ns laat weer zijn gebruikelijke hekel aan de passagiers zien : de hsl gaat er weer uit.

Overstappen in Rotterdam weg tijd winst. 

Wat een bedrijf


14 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Als het gaat over zaterdag 7 t/m woensdag 18 november, er zijn dan werkzaamheden waardoor er geen treinen over de HSL kunnen rijden. Ja, overstappen in Rotterdam kost tijd maar je kunt beter gaan klagen bij ProRail.

Er wordt dan gewerkt rond Rotterdam waardoor er toch al geen treinen over de HSL tussen Rotterdam en Breda kunnen rijden en ProRail gaat dan in die periode windschermen plaatsen. Door gebruik te maken van deze tijd is er niet nog een 2e periode van geen treinen.

https://www.prorail.nl/nieuws/megaklus-kilometers-windscherm-bouwen-op-moerdijkbrug

https://www.prorail.nl/nieuws/enorme-spooroperatie-rondom-rotterdam

 

In het nieuwsbericht over het aanpassen van de dienstregeling wordt nog niet aangegeven welke treinen geschrapt zullen worden en dus ook niet of er dan niet via de HSL zal worden gereden.

Reputatie 7
Badge +3

Als het gaat over zaterdag 7 t/m woensdag 18 november, er zijn dan werkzaamheden waardoor er geen treinen over de HSL kunnen rijden. Ja, overstappen in Rotterdam kost tijd maar je kunt beter gaan klagen bij ProRail.

Klagen bij ProRail kan in de praktijk niet, die geven geen antwoord. En voor die paar reizigers die nog over zijn zullen ze sowieso geen moeite doen. 

Reputatie 7
Badge +3

Of ProRail nu wel of geen antwoord geeft, klagen over werkzaamheden bij NS heeft nog minder zin. Die verwijzen je net als ik alleen maar door naar ProRail. Een verwijt als dat de ns weer zijn gebruikelijke hekel aan de passagiers laat zien is dan ook een verwijt aan het verkeerde bedrijf. 

Reputatie 7

Door die vele werkzaamheden komen er nog minder klanten dan er nu nog zijn.

Verder klaagt de klant logischerwijs bij NS en niet bij Prorail. Ze hebben een kaartje bij NS gekocht of daar een abonnement. Het is aan NS om daar wat mee te doen en dan mogelijkerwijs ProRail aan te spreken. 

Als de bakker slecht brood bakt klaagt de klant bij de bakker, niet bij de leverancier van de broodmix 😆

Badge

Grappig eigenlijk, klagen over de HSL terwijl er gewerkt gaat worden aan een oplossing voor de problemen op de HSL als het hard waait.  Een duidelijk voorbeeld dat het nooit goed is. :rofl:

Reputatie 4

Grappig eigenlijk, klagen over de HSL terwijl er gewerkt gaat worden aan een oplossing voor de problemen op de HSL als het hard waait.  Een duidelijk voorbeeld dat het nooit goed is. :rofl:

Nee Jeroen het is niet grappig. De HSL is geen succesverhaal.

Reputatie 7
Badge +3

Grappig eigenlijk, klagen over de HSL terwijl er gewerkt gaat worden aan een oplossing voor de problemen op de HSL als het hard waait.  Een duidelijk voorbeeld dat het nooit goed is. :rofl:

Maar ook als er nu niet gewerkt zou worden aan die windschermen zouden er nog geen treinen over dat gedeelte van de HSL rijden vanwege de werkzaamheden rond Rotterdam. Qua werkzaamheden wordt er regelmatig geklaagd dat ze te vaak plaatsvinden en of sommige werkzaamheden niet gecombineerd kunnen worden. Dat combineren wordt nu gedaan en is het weer niet goed. 

Ik heb ook het idee dat TS het nieuwsartikel heeft gelezen dat NS vanwege Corona minder treinen gaat laten rijden en het niet rijden over de HSL hiermee in verband heeft gebracht. Dit staat volkomen los van elkaar. Deze werkzaamheden en niet rijden over de HSL tussen Rotterdam en Breda zijn al veel langer gepland. Het is gewoon toeval dat vandaag bekend werd dat de dienstregeling wordt aangepast vanwege Corona. Verkeerde conclusie dus.

 

Reputatie 3

Door die vele werkzaamheden komen er nog minder klanten dan er nu nog zijn.

Verder klaagt de klant logischerwijs bij NS en niet bij Prorail. Ze hebben een kaartje bij NS gekocht of daar een abonnement. Het is aan NS om daar wat mee te doen en dan mogelijkerwijs ProRail aan te spreken. 

Als de bakker slecht brood bakt klaagt de klant bij de bakker, niet bij de leverancier van de broodmix 😆

En als er werkzaamheden zijn op de A2 ga je ook klagen bij Volvo? Daar heb je immers je auto gekocht.

Reputatie 4

Door die vele werkzaamheden komen er nog minder klanten dan er nu nog zijn.

Verder klaagt de klant logischerwijs bij NS en niet bij Prorail. Ze hebben een kaartje bij NS gekocht of daar een abonnement. Het is aan NS om daar wat mee te doen en dan mogelijkerwijs ProRail aan te spreken. 

Als de bakker slecht brood bakt klaagt de klant bij de bakker, niet bij de leverancier van de broodmix 😆

En als er werkzaamheden zijn op de A2 ga je ook klagen bij Volvo? Daar heb je immers je auto gekocht.

Wat een slechte vergelijking. Volvo bepaald niet wanneer er auto's rijden. Als de vergelijking met de weg doogetrokken zou worden zou je je ook kunnen afvragen waarom NS me niet bij mij thuis af zet. 

 

Zodra de vergelijking met de weg wegvalt,blijft over dat ik als consument niks te maken heb met onderaannemers.

 

Net weer moeten rennen voor een aansluiting omdat een goederentrein in de weg zat. Prioriteiten op het spoor zijn gewoon heel scheef. Ik zeg niet dat NS de schuldige is, maar daar waar dat niet het geval is zouden ze mee moeten helpen in probleemsignalering in plaats van a la kafka mensen doorverwijzen. 

Reputatie 7
Badge +3

Verzoek aan een moderator om de titel van dit topic aan te passen.

Er is geen enkel verband tussen het uitdunnen van de dienstregeling en het uitvoeren van werkzaamheden aan de HSL.

Alle vertragingen ontstaan op de HSL worden nauwlettend in de gaten gehouden en het dienstdoend treinpersoneel wordt gebeld als men niet weet waar de vertraging door komt, om een goed beeld te hebben waar er verbeterd kan worden.

Ik had laatst zelf rond de 5 minuten vertraging op Den Haag HS opgelopen, door een lastige reiziger. Voor Delft kreeg ik al een telefoontje.

Badge +3

Over uitdunnen dienstregeling is geen overzicht bekend, maar bij maximaal uitdunnen krijg je vermoedelijk zoiets (dank Ruben H): Dit is dus (nog) niet aan de orde!

 

Reputatie 7
Badge

Over uitdunnen dienstregeling is geen overzicht bekend, maar bij maximaal uitdunnen krijg je vermoedelijk zoiets (dank Ruben H): Dit is dus (nog) niet aan de orde!

 

Als dit nog niet aan de orde is, waarom zet je het dan hier neer? 

Badge +3

Als dit nog niet aan de orde is, waarom zet je het dan hier neer? 

Ter leeringh ende vermaeck…:sweat_smile:

Maar gaat dus (niet) over wat al geschrapt is of nog komen gaat.

Reageer