beantwoord

Mis soms stations

• 2 november 2019
  • 7 reacties
  • 175 Bekeken

Weet even niet waar ik deze moet plaatsen.

Zie dat er af en toe nieuwe stations verschijnen. Vooral in grotere steden. Op sommige plekken mis ik wel een station.

Zo moet ik af en toe in de Betuwe zijn, in Kerkdriel (biotandarts). Best een gedoe met openbaar vervoer, vanuit regio Den Haag, en dan vooral al dat overstappen en dan een eind lopen. Een station ter hoogte van Hedel/Den Bosch Noord zou handig zijn. Dan nog een stukje met, nog aan te schaffen, vouwfietsje en niet meer hoeven lopen. Lijkt me voor meer mensen handig.

Een iets leukere hobby is naar de sauna gaan. Zo'n sauna Warmond zou ik weleens willen proberen. Deze ligt aan het spoor maar niet echt dichtbij een station en ik durf me onderweg toch niet uit de trein te werpen. 

Vraag me af of op dit soort plekken en andere ook stations realiseerbaar zouden zijn. Weet niet of daar al ideeën over waren. Snap dat alles centjes kost hoor.

icon

Beste antwoord door Erryt NS 4 november 2019, 17:32

We krijgen vaak suggesties door om een station te plaatsen. Ik zal je signaal dat deze wens bestaat doorzetten. Aangezien het om heel veel geld gaat worden suggesties als deze pas gehonoreerd als er heel veel wens voor is. Of de bovenstaande berichten kloppen dat deze al vaker zijn besproken binnen onze organisatie durf ik niet te zeggen. Wel kan ik aangeven dat er weer een suggestie bij is gekomen om deze stations te plaatsen.

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 5

Volgens mij zijn allebei die stations wel eens in de een of andere vorm besproken. In het noorden van Den Bosch, net onder de Maas, zou wel een station kunnen komen als er een aanhoudende vraag blijkt te zijn. Het eventuele station Maaspoort heeft volgens mij al eens op een van die onofficiële kaarten gestaan met geplande stations tot 2030. Hetzelfde geldt voor het noorden van Leiden, maar dan ook wel ten hoogte van de Leidse Merenwijk en niet Warmond. In beide gevallen dus nog wel een stuk fietsen.

Dank je voor je (snelle) reactie. Bedoelde ook niet precies voor de deur van de sauna maar ergens in die richting, tussen Sassenheim en Leiden Centraal. Vind een minuut of twintig lopen nog acceptabel. Dan weet ik dat er wel ideeën zijn. Eventuele uitvoering zal afhangen van bepaalde factoren. Al googlend kom ik het inderdaad tegen. Een eventueel station Maaspoort.

Weet alleen niet hoe ze die ‘vraag naar’ bepalen.

Reputatie 7
Badge +3

Er wordt inderdaad al langer gesproken over een sprinter station in de Leidse Merenwijk. Er is zelfs al rekening mee gehouden qua ruimte bij het busstationnetje bij de Oostelijk ringweg. Maar volgens mij is het de laatste paar jaar stil aan dat front.

Die sauna in Warmond is op zich goed te doen op een fiets vanaf Leiden Centraal.

Dat zou inderdaad wel te doen zijn, Momo. Fijn om te weten dat er in elk geval ideeën liggen.

Reputatie 7
Badge +3

Dit vond ik als laatste over een mogelijk station in de Merenwijk.

https://www.unity.nu/Artikelen/leiden/rover:-'aanzienlijke-kans-op-treinstation-in-merenwijk'

Je kunt overigens ook bus 50 nemen of vanaf station Leiden of vanaf Sassenheim (rijdt van Leiden naar Haarlem) en dan uitstappen bij de Lommerlustlaan Warmond, vanaf daar is het nog geen 10 minuten lopen naar de sauna.

We krijgen vaak suggesties door om een station te plaatsen. Ik zal je signaal dat deze wens bestaat doorzetten. Aangezien het om heel veel geld gaat worden suggesties als deze pas gehonoreerd als er heel veel wens voor is. Of de bovenstaande berichten kloppen dat deze al vaker zijn besproken binnen onze organisatie durf ik niet te zeggen. Wel kan ik aangeven dat er weer een suggestie bij is gekomen om deze stations te plaatsen.

Kan inderdaad ook met de bus, Momo. Vind het alleen een gedoe om voor een kortere afstand twee keer te moeten overstappen.

En, moderator. fijn als suggesties in elk geval serieus genomen worden. Zal zeker wat centjes kosten maar minder hoeven over te stappen, zou kunnen schelen in het autoverkeer dus kan ook reizigers opleveren en misschien de reizigers iets meer verdeeld over de sprinters en intercity's.

Reageer