beantwoord

nachttrein amsterdam/utrecht-nijmegen op oudjaarsavond

• 22 november 2017
  • 4 reacties
  • 178 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie
Zal op oudjaars avond de nachtrein tussen amsterdam-utrecht-nijmegen rijden? Op de NS website staat namelijk dat op oudjaarsavond de nachtreinen na 10;00 weer rijden, maar de nachttrein tussen utrecht en nijmegen gaat soms alleen om 00:58 en soms ook om 01:58. Op de planner kan ik echter geen reizen voor na 30 december opzoeken, dus weet ik niet welke nachttrein er oorspronkelijk zal rijden, en of er dus een rijdt. Dus mijn vraag is zal de trein van 01;58 rijden op oudjaarsavond (aangezien die van 00:58 voor 01:00 is, en dus niet rijdt).
Of beter gezegd: is er een mogelijkheid om oudjaarsavond nog terug naar nijmegen te reizen? (ik kan niet voor 20:00)
icon

Beste antwoord door DDietzen 22 november 2017, 16:44

De klassieke grenzen van 20.00 en 01.00 zijn in de praktijk niet al te hard. Kijkt u ergens rond de kerst weer eens op de reisplanner, op dit moment is die nog niet geüpdatet voor de jaarwisseling.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Reguliere nachttreinen en nachtbussen gaan over het algemeen weer vanaf 01.00 uur rijden. Omdat de laatste reguliere trein in de nacht van zondag op maandag om 00.54 uur vertrekt, vermoed ik dat er in de nacht van de jaarwisseling geen trein van Utrecht naar Nijmegen zal rijden. Op maandag 1 januari 2018 rijdt de eerste trein om 07.54 uur.
https://9292.nl/nieuws/nieuwsoverzicht/dienstregeling-kerst-en-oud-nieuw
Badge
De klassieke grenzen van 20.00 en 01.00 zijn in de praktijk niet al te hard. Kijkt u ergens rond de kerst weer eens op de reisplanner, op dit moment is die nog niet geüpdatet voor de jaarwisseling.
Excuus, ik bedoelde natuurlijk ook 01:00 en niet 10:00. Bedankt voor jullie snelle reacties!
Reputatie 6
Badge
GVB gaat dit jaar beginnen met een nachtmetro 54, RET rijdt tussen 22.00 en 2.00 ook weer met enkele metrolijnen. Hopelijk gaat het treinverkeer ook een moderniseringsslag maken, al is het maar op uurlijkse basis. Maar goed, dat zal dit jaar niet gebeuren.

Reageer