beantwoord

nachttrein Schiphol Groningen

• 20 juli 2019
  • 8 reacties
  • 321 Bekeken

Beste NS, omdat ik niet met de auto naar Schiphol wil, ga ik met de trein. Kunnen jullie aub in de vakantie maanden een trein (ookal is het er maar 1 om een uur of 4) naar Groningen laten rijden? Stop desnoods op ieder station, 6 uur wachten op Schiphol is echt niet leuk..
icon

Beste antwoord door Jeroen 20 juli 2019, 05:19

Helaas is het niet rendabel om op dat traject 's nachts een trein te laten rijden en zal het om die reden ook niet zo snel weer gaan gebeuren.
Bekijk origineel

8 reacties

Badge
Helaas is het niet rendabel om op dat traject 's nachts een trein te laten rijden en zal het om die reden ook niet zo snel weer gaan gebeuren.
Reputatie 7
Badge +3
Er rijden 's nachts enkele bussen van Flixbus in beide richtingen tussen Schiphol en Groningen. Wel een paar dagen van te voren boeken want die bussen zijn zeker in de zomermaanden vaak vol.
Reputatie 7
Badge
U kunt een afweging maken wat te doen:
Toch met de auto gaan, een taxi nemen, met de Flexbus, overnachten op of nabij Schiphol of u laten ophalen/wegbrengen door familie of kennissen. 6 uurtjes op Schiphol wachten doen overigens ook vele, als je aldaar zo rond 03.00 uur wel eens rondkijkt.

Voor een nachttrein naar het Noorden is gewoon te weinig belangstelling om ook maar iets van de forse kosten te compenseren.
Hallo MaartenRM, welkom op de NS Community!

Ik kan me voorstellen dat het helemaal niet leuk is om voor of na je vlucht nog zo lang op Schiphol te moeten wachten! Ik denk inderdaad ook dat een trein om die tijd niet uit kan. Mijn excuses voor het ongemak en alvast een fijne vakantie!
Reputatie 3
Hallo MaartenRM, welkom op de NS Community!

Ik kan me voorstellen dat het helemaal niet leuk is om voor of na je vlucht nog zo lang op Schiphol te moeten wachten! Ik denk inderdaad ook dat een trein om die tijd niet uit kan. Mijn excuses voor het ongemak en alvast een fijne vakantie!

Is het niet mogelijk om dat te laten onderzoeken? Bijvoorbeeld door een onderzoek te houden onder de abonnementhouders van NS?
Reputatie 7
Badge +3
@Sander-VH
Ik denk dat zowel NS, de Provincie en de meeste reizigers de huidige oplossing met Flixbus prima vinden. Waarom voor een handvol reizigers een zwaar verliesgevende nachttrein inleggen?
Reputatie 7
Badge
Bijvoorbeeld door een onderzoek te houden onder de abonnementhouders van NS?

Een nachttrein "vol" met abbo houders levert natuurlijk niets op. Vele hebben of een afgekocht reisrecht of reizen met forse korting.

Dan krijg je hetzelfde als het nachtnet in het westen des lands, zeer vask vol met studenten welke van feest naar festival reizen.
Reputatie 7
Badge +3
Het nachtnet in Brabant is daar ook aan ten gronde gegaan, voor het leeuwendeel studenten dus kwam er nauwelijks geld binnen.

Reageer