beantwoord

Nieuw materieel lijn 7000 voor 2021

• 21 november 2020
  • 7 reacties
  • 259 Bekeken

Is het al duidelijk welk materieel er gaat rijden op de lijn 7000 (nu ook de nieuwe dienstregeling van 2021 bekend is) en omdat de SGMm’s uit dienst gaan? 

icon

Beste antwoord door Stijn NS 21 november 2020, 17:07

Goedemiddag Justin.K en welkom bij de NS Community!

Ik durf hier helaas geen exact antwoord op te geven. Ik kan sowieso niet terugvinden of het zeker is dat de SGM treinen alsnog binnenkort uit dienst gaan. Naar ik heb kunnen vinden is dit namelijk eerder uitgesteld door de Corona pandemie en ik kan niet met zekerheid vinden dat dit alsnog binnenkort gaat gebeuren. Ik moet dan wel bekennen dat ik niet superdiep in die materie zit.

De meeste trajecten waarbij sprintermaterieel wordt vervanging, is dit in ieder geval vervangen door ofwel Flirt ofwel SNG materieel. Ik denk dat dat een veilige aanname is, maar het blijft wel dat, een aanname. Zeker weet ik het niet.

Misschien dat een van onze machinisten hier toevallig meer informatie over hebben? @Edwin@Julian

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 3

Qua voorzieningen pleit ik voor SNG, qua stoelen toch liever SLT. Maar dan is de FLIRT altijd nog het beste.

Als SGM eruit gaat zal daar, als ik mij niet vergis, SNG komen te rijden.

Ik durf hier helaas geen exact antwoord op te geven. Ik kan sowieso niet terugvinden of het zeker is dat de SGM treinen alsnog binnenkort uit dienst gaan. Naar ik heb kunnen vinden is dit namelijk eerder uitgesteld door de Corona pandemie en ik kan niet met zekerheid vinden dat dit alsnog binnenkort gaat gebeuren. Ik moet dan wel bekennen dat ik niet superdiep in die materie zit.

De meeste trajecten waarbij sprintermaterieel wordt vervanging, is dit in ieder geval vervangen door ofwel Flirt ofwel SNG materieel. Ik denk dat dat een veilige aanname is, maar het blijft wel dat, een aanname. Zeker weet ik het niet.

Misschien dat een van onze machinisten hier toevallig meer informatie over hebben? @Edwin@Julian

Reputatie 5
Badge

Vanaf februari 2021 komt SNG langzaam in de 5000/5100 (Den Haag - Dordrecht) om daar het oude SGM te vervangen. Van de 7000 weet ik het niet.

Misschien dat een van onze machinisten hier toevallig meer informatie over hebben? @Edwin@Julian

Aha, ik denk dat we dan beter kunnen afwachten wat voor materieel er komt rijden. Stiekem vind ik het ook nog wel even fijn dat de SGMs iets langer op het spoor blijven :) 

Bedankt voor je reactie trouwens! 

Als SGM eruit gaat zal daar, als ik mij niet vergis, SNG komen te rijden.

Dat leek me ook al het meest logische maar ik denk dat niet iedereen daar blij mee zou zijn haha! 

Vanaf februari 2021 komt SNG langzaam in de 5000/5100 (Den Haag - Dordrecht) om daar het oude SGM te vervangen. Van de 7000 weet ik het niet.

Oke, bedankt voor de informatie 🙂

Reageer